CCOO de Catalunya denuncia l’atac al model d’immersió català per part del ministre Wert

Davant la presentació d’un recurs per part del Ministerio de Educación contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya que suposaria la repetició de les matrícules

CCOO de Catalunya denuncia l’atac al model d’immersió català per part del ministre Wert


CCOO considera que la denúncia del Ministerio de Educación contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya és una clara provocació a la comunitat educativa i a la societat catalana en general. El nostre model d’immersió ha demostrat al llarg del anys que els resultats respecte a l’assoliment del castellà és similar al del català i al de l’alumnat de la resta de l’Estat espanyol.

Segons declaracions del Ministerio, “a Catalunya el sistema d’immersió lingüística no planteja cap problema però s’ha portat a l’extrem”. Aquestes afirmacions manifesten la seva actitud bel·ligerant i el poc respecte cap a la llengua catalana. Evidencien una intenció perversa de crear un discurs tòxic i corrosiu al voltant d’una de les senyes d’identitat més profundes i humanes que conformen una comunitat, com és la seva llengua.

El recurs pretén comparar la càrrega lectiva de les llengües amb les llengües estrangeres i es denuncia manca de respecte a les famílies.

Per a CCOO de Catalunya, la fragmentació dels sabers, la parcialització del coneixement, la no contemplació de l’atenció a la diversitat i la negació de l’escola inclusiva que aplica el ministre Wert són una autèntica manca de respecte a les famílies, a l’alumnat  i al professorat.

Posar el focus en el català és encendre la flama de la discòrdia; precisament la LOMCE el que fa és no deixar temps per treballar aspectes com el de la convivència, no  potencia la tutoria com a eina fonamental del professorat per fer vincle amb l’alumnat i no contempla la cooperació. Contràriament, potencia la competició permanent, l’excel·lència i l’emprenedoria, tots ells conceptes originals del món dels negocis, que és el que el Govern del PP vol fer amb l’educació pública: un negoci per a uns quants.

És per això que CCOO denuncia l’actitud bel·ligerant davant un conflicte inexistent  a Catalunya sobre la llengua castellana, reivindica el model d’immersió català com un model consensuat, i eficaç, defensa l’escola pública catalana i de qualitat i coordinarà les accions pertinents davant d’aquestes accions en el marc unitari de SOMESCOLA.






Comunicat de SomEscola

SOMESCOLA: “WERT VOL COL·LAPSAR L’ESCOLA CATALANA AMB UN ACTE DE VIOLÈNCIA INSTITUCIONAL”

Publicat el 06/05/2015

El ministeri d’Educació vol invalidar tot el procés d’inscripció que està assignant les demandes de matriculació als centres educatius de Catalunya a partir de comissions de garantia amb presència de tota la comunitat educativa.

En un pas més cap a la judicialització del sistema educatiu, Wert vol generalitzar les sentències concretes a les escoles que les obliguen a fer el 25% de les classes en castellà.

La voluntat del ministre és col·lapsar l’escola catalana i delegar un aspecte competencial com és la llengua vehicular i l’organització dels centres a la pretesa voluntat d’unes famílies.

Està clar que la implantació de la LOMCE, atesa la desconfiança de l’Estat sobre el sistema educatiu català, només es pot fer sota el control de la matriculació, el currículum escolar i els processos d’avaluació i les revàlides per a l’obtenció dels títols.

La pretensió de bloquejar el procés de matriculació és un acte de violència institucional que introdueix una gran incertesa a les famílies que han participat en el procés d’inscripció i als centres educatius que s’han d’organitzar per a donar a millor acollida dels nous inscrits per al setembre. La irresponsabilitat del ministre Wert, avantposant la seva ideologia a la qualitat del procés educatiu, només pot ser contestada amb la defensa més explícita del marc competencial català.

Somescola.cat es posa al costat de tota la comunitat educativa i reclama al govern de la Generalitat que no faci cap pas endarrere en el manteniment del model d’escola catalana, que prové de la decisió democràtica del poble de Catalunya.

L’escola catalana és un model de convivència i cohesió. La llengua mai no ha trencat el consens de la comunitat educativa per a la continuïtat de la feina feta en més de 30 anys d’escola catalana.