El Departament d’Ensenyament ni cerca ni sembla que estigui disposat a cercar
una solució raonable a un greu conflicte.
A diferència
d’altres administracions educatives autonòmiques, el Departament d’Ensenyament no sembla que estigui disposat a cercar
una solució raonable a un greu conflicte que, de forma imminent, afectarà a una
part molt important del professorat d’FP per raó de la manca de capacitació
pedagògica que cal acreditar abans de l’1 de setembre.
d’altres administracions educatives autonòmiques, el Departament d’Ensenyament no sembla que estigui disposat a cercar
una solució raonable a un greu conflicte que, de forma imminent, afectarà a una
part molt important del professorat d’FP per raó de la manca de capacitació
pedagògica que cal acreditar abans de l’1 de setembre.
CCOO reclamem fa setmanes una Mesa Extraordinària
per tractar aquesta problemàtica, però el Departament d’Ensenyament ha ignorat
la nostra demanda, Mesa sol·licitada el 4 de juny de 2015 per tractar
les condicions del professorat d’FP que no compleix els requisits de
capacitació pedagògica. La manca de resposta, suposa uns menyspreu al
personal afectat i a la representació legal dels treballadors i no permet, ni
tant sols, la possibilitat de quantificar el problema.
per tractar aquesta problemàtica, però el Departament d’Ensenyament ha ignorat
la nostra demanda, Mesa sol·licitada el 4 de juny de 2015 per tractar
les condicions del professorat d’FP que no compleix els requisits de
capacitació pedagògica. La manca de resposta, suposa uns menyspreu al
personal afectat i a la representació legal dels treballadors i no permet, ni
tant sols, la possibilitat de quantificar el problema.
El Departament responsabilitza
i culpa exclusivament al professorat d’aquesta situació quan, en realitat, la
informació i la gestió del compliment d’aquest requisit d’accés, que correspon
a les administracions autonòmiques en el seu àmbit de competència, ha estat
força ineficient i ha generat molta confusió i desinformació entre els i les
docents afectats.
i culpa exclusivament al professorat d’aquesta situació quan, en realitat, la
informació i la gestió del compliment d’aquest requisit d’accés, que correspon
a les administracions autonòmiques en el seu àmbit de competència, ha estat
força ineficient i ha generat molta confusió i desinformació entre els i les
docents afectats.
Altres
administracions autonòmiques, davant un conflicte laboral que afecta tant a
docents en actiu com a docents que estiguin o vulguin estar a la borsa de
treball, i que a comunitats com Andalusia ja ha suposat diverses jornades de
vaga i mobilitzacions del col·lectiu docent, han reconegut la seva part de
responsabilitat en la situació i s’han posat a treballar amb els representants
legals dels treballadors i les treballadores per trobar una via de solució que,
en alguns casos, ja ha arribat.
administracions autonòmiques, davant un conflicte laboral que afecta tant a
docents en actiu com a docents que estiguin o vulguin estar a la borsa de
treball, i que a comunitats com Andalusia ja ha suposat diverses jornades de
vaga i mobilitzacions del col·lectiu docent, han reconegut la seva part de
responsabilitat en la situació i s’han posat a treballar amb els representants
legals dels treballadors i les treballadores per trobar una via de solució que,
en alguns casos, ja ha arribat.
La recent publicació de l’Acord de Govern que preveu una
oferta pública d’ocupació amb places d’oposició per al professorat d’FP podria
agreujar encara molt més la situació, tot i que no serà fins a tenir la
convocatòria oficial d’oposicions d’ensenyament quan es podrà analitzar
realment la situació.