Recuperació de la 1/2h pel personal de Suport Educatiu de l’IMEB?

En la passada reunió del consell rector de
l’IMEB (on les treballadores de suport educatiu no tenim presencia), la
presidenta del mateix, la regidora Laia Ortiz, va posar sobre la taula (tant en
el seu informe, com en la corresponent partida pressupostaria) la recuperació
de cara al mes vinent de setembre de 2016 de la ½ hora de jornada diària
perduda amb l’arribada de CiU al govern de la ciutat.
Sobre això volem deixar clars els següents
punts,

  • Un cop més i amb independència de qui governi,
    l’Ajuntament pren decisions sobre la nostra situació socioeconòmica sense
    conèixer quina és la nostra realitat i sense interlocutar amb la representació
    de les treballadores.
  • L’única proposta de l’ajuntament per millorar
    la situació sociolaboral de les treballadores de suport educatiu es tornar a la
    situació de 2011? A què respon aquesta acció, a les necessitats expressades per
    les treballadores? O a la petició de les direccions de les EBM? No cal la
    resposta, oi?
  • Coneix l’Ajuntament de Barcelona, les
    irregularitats laborals que pateixen les treballadores arran de les condicions
    fixades al plec de condicions, i que gairebé permeten tenir a les treballadores
    a disposició permanent de les direccions dels centres?
  • Cal esperar l’any 2016 per recuperar la ½ hora
    perduda? Quin raonament dóna suport a aquesta decisió? En quines condicions es
    recuperarà aquesta ½ hora?
No som moneda de canvi de ningú, els nostres
llocs de treball, estan vinculats a realitats educatives objectives dintre de
les EBM, no estem per fer pedaços, ni per suplir les mancances del personal
docent a un cost econòmic més baix.
L’Ajuntament ha d’interlocutar amb les
treballadores de suport educatiu si realment pretén aportar una solució real a
la problemàtica del nostre col·lectiu
  • Condicions Laborals
  • Relació entre Formació requerida i categoria i
    salari d’aplicació
  • Com afecten els plecs de condicions a la
    nostra feina diària
  • Integració i reconeixement com a part de
    l’equip educatiu de les EBM
  • Establir un pont d’interlocució estable entre
    les RLT i l’IMEB