CCOO Educació de Balears, Catalunya i País Valencià en defensa del model d’immersió lingüística

Les Federacions d’Educació de CCOO de Balears, Catalunya i País Valencià en defensa del model d’immersió lingüística:  model de convivència i cohesió

 

  • Wert ataca al model de consens amb un recurs per part del Ministerio de Educación contra les normes de preinscripció escolar



Un model de convivència i cohesió social

El model d’immersió lingüística mai no ha trencat el consens de la comunitat educativa en més de 30 anys d’escola catalana. També ha demostrat al llarg del anys que els resultats respecte a l’assoliment del castellà és similar al del català i al de l’alumnat de la resta de l’estat espanyol.

Val a dir que la LOMCE el que fa és no deixar temps per treballar aspectes com el de la convivència, no  potencia la tutoria com a eina fonamental del professorat per fer vincle amb l’alumnat i no contempla la cooperació. Contràriament, potencia la competició permanent, l’excel•lència i l’emprenedoria, tots ells conceptes originals del món dels negocis, que és el que el Govern del PP vol fer amb l’educació.

És per això que CCOO denuncia l’actitud bel•ligerant davant un conflicte inexistent  a Catalunya sobre la llengua castellana, reivindica el model d’immersió català com un model consensuat, i eficaç, que prové de la participació i decisió democràtica i defensa l’educació pública i de qualitat i coordinarà les accions pertinents davant d’aquestes accions en el marc unitari de la comunitat educativa, com ara a SOMESCOLA.

Ens refermem en el rebuig a la política educativa del ministeri i reclamem unitat i contundència davant d’aquestes maniobres tan grolleres.

Un model educatiu eficaç

CCOO valora que el model d’immersió lingüística a tots els territoris on hi ha dues llengües oficials i una d’elles minoritzades garanteix l’adquisició de competències lingüístiques en eixes llengües.

Volem afegir a més que en el cas dels territoris de llengua catalana, els models educatius que empren la nostra llengua com a llengua vehicular són fruit d’amplis consensos democràtics i la forma en que el poble hem començat a recuperar els drets lingüístics que l’anterior etapa política a l’estat espanyol ens havia retirat.

Les tres federacions d’educació de Catalunya, Balears i País Valencià, promovem aquest model com una garantia d’accés a l’educació i de promoció de la nostra pròpia llengua.

Resistència a la LOMCE i a les polítiques del ministre Wert

CCOO denuncia l’atac al model d’immersió lingüística per part del ministre Wert i considera que la denúncia del Ministerio de Educación contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya és una clara provocació a la comunitat educativa i a la societat en general.

CCOO igualment, denuncia la greu irresponsabilitat del ministre Wert, que no dubta en judicialitzar la convivència i el sistema educatiu, encendre la flama de la discòrdia i avantposar la seva ideologia a la qualitat del procés educatiu.

Segons declaracions del Ministerio, “a Catalunya el sistema d’immersió lingüística no planteja cap problema però s’ha portat a l’extrem”. Aquestes afirmacions manifesten la seva actitud bel•ligerant i el poc respecte cap a la llengua catalana. Evidencien una intenció perversa de crear un discurs tòxic i corrosiu al voltant d’una de les senyes d’identitat més profundes i humanes que conformen una comunitat, com és la seva llengua.

La pretensió del ministre Wert també introdueix una gran incertesa a les famílies que han participat en el procés d’inscripció i als centres educatius que s’han d’organitzar per a donar a millor acollida dels nous inscrits per al setembre.

Per tant, CCOO fa una crida a la ciutadania a continuar amb els actes de resistència a la LOMCE i a participar en les mobilitzacions per un canvi educatiu per tal d’aconseguir recuperar l’educació i els drets lingüístics que aquestes iniciatives estan amenaçant.

  • #AturemLaLOMCE #Noal3més2 #CapEscolaEsTanca #SíalValencià
  • La FE CCOO PV crida a participar a tota la comunitat educativa en la mobilització en defensa de l’escola pública