La Comunitat Educativa de Terrassa denuncien les retallades a l’educació pública

Terrassa, 27 de març de 2014.

Al Ple Municipal de l’Ajuntament de Terrassa:

La Comunitat Educativa de Terrassa, formada per alumnes, mares i pares, docents, personal de suport i associacions educatives, denunciem, la situació que patim actualment en l’àmbit de l’educació.

L’ensenyament públic de Catalunya es troba sotmès a una política salvatge de retallades continúes, que malmet la qualitat de l’educació dels nostres infants i joves.

Aquestes retallades han significat:

  • Que més de 2000 docents es trobin condemnats a l’atur.
  • Que les beques i ajudes a l’estudi es redueixin a la meitat.
  • Que les AMPES rebin menys subvencions.
  • Que les escoles bressol hagin sofert una disminució del 100% de l’aportació econòmica de la Generalitat i que estiguin en perill de perdre la seva condició de servei públic amb l’aplicació de la Llei de Règim Local.
  • Que l’alumnat de F.P. de Grau Superior hagi de pagar una taxa de 360 euros.
  • Que l’alumnat amb necessitats educatives especials tingui menys suport.
  • Que el professorat interí i substitut cobri el 80% del sou; una mesura que categoritza el personal docent i discrimina un col.lectiu que està realitzant les mateixes tasques que els funcionaris.
  • Que no es cobreixin les substitucions des del primer dia.
  • Que es tanquin línies i centres públics mentre es mantenen els concerts a la privada.
  • Que s’augmentin les ràtios mentre es retallen plantilles i professorat de suport.
  • Que les taxes universitàries hagin sofert un notable augment.
  • Per altra banda, la LOMCE, nova Llei d’Educació aprovada recentment pel govern espanyol, té com a objectiu la privatització de l’educació pública i la fragmentació social mitjançant la segregació de l’alumnat per raó del sexe, de la religió, del rendiment escolar i del nivell adquisitiu de les famílies.
  • A més, minimitza la participació de la Comunitat Educativa en el sistema i pretén capgirar el valor de transversalitat i de cohesió social que ha representat l’ús de la llengua catalana a l’escola, bescantant els principis que han inspirat la immersió lingüística.

En l’àmbit estrictament català, l’aplicació de la LEC s’iguala a la llei estatal en una concepció d’educació pública avaluada, classificada i dotada en funció dels resultats; subsidiària del sector privat, lucrat amb els concerts, i que imposa un model de gestió jeràrquic als centres.

Per tot el que hem exposat, la Comunitat Educativa de Terrassa  

MANIFESTA:

El seu rebuig total a la política de retallades de la Generalitat, així com l’aprovació de la LOMCE i el desplegament de la LEC.

Considerem que les línies d’actuació dels governs –tant l’autonòmic com el central- no garanteixen un ensenyament públic i de qualitat per als nostres infants i joves.

Per aquesta raó, demanem que el Departament aturi les retallades i emprengui les mesures jurídiques adients per impugnar la LOMCE. Demanem també que es declari insubmís a aquesta llei i als aspectes coincidents amb la LEC, assumint plenament la seva responsabilitat.

Per tot això la Comunitat Educativa de Terrassa s’adreçaal Ple de l’Ajuntament de Terrassa i DEMANA:

  • Que es posicioni a favor de la insubmissió a la totalitat de la LOMCE
  • Que exigeixi a la Generalitat de Catalunya que  declari la insubmissió a la totalitat d’aquesta llei, ordenant per escrit i de forma clara el seu inclompliment i assumint les conseqüències que se’n puguin derivar.
  • Que demani a la Generalitat de Catalunya que es comprometi a no agreujar la situació, tot aturant els desenvolupaments de la LEC actualment en marxa –decrets de plantilles i avaluacions-, contra els quals ja es va manifestar el professorat.

I per tot això us lliurem aquestes signatures que he recollit entre la ciutadania de Terrassa.

PER UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DE TOTES I TOTS!!