AULA DE LA FUNDACIÓ JAUME BOFILL. Dimecres 11 de Juny, a les 18:30 a la sala del Col·legi d’Advocats (Auditori de la 8a planta).
Quin és el futur de l’FP a Catalunya? Reptes i dilemes des d’una mirada internacional.
[INSCRIPCIONS AL WEB DE LA FUNDACIÓ JAUME BOFILL]
- Quines són les necessitats de la Formació Professional?
- Quines són les propostes de millora que s’han d’introduir?
- Quina Formació Professional Inicial tenim a Catalunya en comparació amb les altres CCAA i els països de la Unió Europea? Quines necessitats se’n deriven?
- Quin pes tenen les titulacions d’estudis postobligatoris en l’estructura ocupacional catalana?
- És la Formació Professional una nova via d’accés a la formació acadèmica?
- La crisi econòmica ha incrementat els estudis professionals per sobre dels acadèmics?
- S’està dibuixant un nou perfil d’estudiant de Formació Professional?
- Quines conseqüències té l’abandonament prematur sobre els PQPI i els GFGM?
- Quins aspectes han de millorar en la formació inicial i continuada del professorat de Formació Professional?
- Com s’adapta l’oferta de formació ocupacional a les característiques laborals de l’entorn i als sectors productius amb més demanda d’ocupació al territori?
- Tot i que les dades mostren una més ràpida ocupació si s’estudia Formació Professional, el seu prestigi no millora, quines accions contribuirien a la seva millora?
La formació professional i l’ocupació a Catalunya. Una ullada als indicadors des d’una perspectiva comparada a Catalunya.
Aquesta anàlisi aprofundida de les polítiques de formació professional a Catalunya és completament necessària per obtenir evidències que permetin una millor comprensió de la situació actual i els reptes de futur immediat de la Formació Professional. Aquesta recerca i la seva anàlisi d’indicadors ens donen informació veraç sobre:
- El nivell instructiu de la població adulta.
- La participació en la formació professional i inicial.
- El desenvolupament de competències en la formació per a l’ocupació.
- La rellevància de la formació professional i l’ús de les competències.
L’apartat de conclusions enriqueix el debat amb una revisió de l’agenda política en FP dels organismes internacionals i una sèrie de recomanacions polítiques. Es dóna resposta a preguntes com:
- Quines són les claus per entendre el paper de la formació professional a Catalunya.
- Quines són les necessitats més immediates per a millorar aquesta oferta formativa.
Per debatre sobre aquestes preguntes, la Fundació Jaume Bofill us convida a l’acte en què intervindran:
-
Òscar Valiente, professor de Sociologia de l’Educació a la Universitat de Glasgow i coordinador del llibre La formació professional i l’ocupació a Catalunya. Una ullada als indicadors des d’una perspectiva comparada.
-
Xavier Casares, president del Consell Català de Formació Professional.
-
Lourdes Esteban, directora de formació i ocupació de la PIMEC.
-
Albert Bramon, director de l’INS La Garrotxa.