Publicada RESOLUCIÓ que modifica el coeficient aplicable a la qualificació obtinguda en el curs per a l’accés a CF de GM i GS.

RESOLUCIÓ ENS/1585/2014, de 2 de juliol, per la qual es modifica el coeficient aplicable a la qualificació obtinguda en el curs de preparació i en la formació de les proves d’accés als cicles formatius.

Text de la Resolució:

La Resolució EDU/2064/2006, de 9 de juny (DOGC núm. 4660, de 22.6.2006), modificada per la Resolució EDU/505/2010, de 25 de febrer (DOGC núm. 5579, de 3.3.2010), va regular amb caràcter experimental el curs de preparació de la prova d’accés als cicles formatius de formació professional de grau superior, i la Resolució ENS/2491/2011, d’11 d’octubre (DOGC núm. 5993, de 27.10.2011), va establir la formació per a les proves d’accés als cicles formatius d’arts plàstiques i disseny.Ambdues resolucions determinen que la qualificació positiva obtinguda en la respectiva formació, es multiplica pel coeficient 0,40 als efectes de sumar-la a la qualificació obtinguda a la prova d’accés corresponent, tanmateix després de diverses promocions es considera convenient moderar l’actual coeficient multiplicador, fixant-lo en 0,20.Per això, a proposta de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, i de la Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,Resolc:-1 Es modifica el punt 14.2 de la Resolució EDU/2064/2006, de 9 de juny, en el sentit següent: “14.2 La qualificació del curs de preparació, sempre que sigui positiva, es multiplicarà pel coeficient 0,20 i s’afegirà a la qualificació obtinguda a la prova d’accés als cicles formatius de formació professional, d’arts plàstiques i disseny o dels ensenyaments esportius.”-2 Es modifica el punt 11.1 de la Resolució ENS/2491/2011, d’11 d’octubre, en el sentit següent: “11.1 La qualificació de la formació, sempre que sigui positiva, es multiplicarà pel coeficient 0,20 i s’afegirà a la qualificació obtinguda a la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà o de grau superior de formació professional d’arts plàstiques i disseny.”-3 Les modificacions produeixen efectes a partir del curs 2014-2015 i són també d’aplicació, a partir de la convocatòria de les proves d’accés de 2015, a les persones que hagin superat el curs de formació i/o la formació amb anterioritat a aquell curs.

Valoració de CCOO:

Fins a la convocatòria de l’any 2009 la qualificació obtinguda al curs de formació es multiplicava per 0,2. Suposem que en el marc de la crisi econòmica van decidir apujar-lo per facilitar l’accés als cicles, tant de grau mitjà com superior.

No sabem a què pot respondre aquesta nova mesura. Moltes persones es matriculen als centres d’adults atrets per aquest multiplicador, però no creiem que aquest fet influeixi gaire en la matrícula. Els alumnes no s’ho volen jugar tot a una carta, i saber que poden sumar un, dos o els punts que siguin els dóna més tranquil·litat. Sí que és veritat que quan ens vam assabentar de la notícia vam pensar que el 0,2 podria fer que l’alumnat no s’impliqués tant a les classes, però no ha de ser així necessàriament.

El que sí podria ser és que aquesta decisió respongués a la competitivitat per accedir als cicles perquè amb el 0,4 les notes de seguida pugen al 10.
També hem de tenir en compte que els alumnes de CAM i de CAS estan en desavantatge amb el 0,4 perquè no tenen dret a sumar cap qualificació complementària i es troben en el mateix sac de reserva de places que els de PPACF. Els que entren en competència directa a la preinscripció són els de CAM i PPACFGM amb un 20% de les places a repartir entre els dos. Els de CAS i PPACFGS tenen reservat un 20% de les places, respectivament. En general les qualificacions que s’obtenen en aquests dos cursos són 1 o 2 punts més baixes de mitjana que els obtinguts a les proves d’accés.
Hem de defensar tant als uns com als altres però el que si que és evident és que aquesta mesura va en línia per exemple amb la LOMCE d’establir proves d’avaluació que actuïn com a filtre homogeni.
També pot haver-hi pressions per part del professorat d’FP perquè l’alumnat que entra als cicles no té prou nivell (ho he sentit en repetides ocasions). En general no és difícil obtenir un 4 a les proves, que és quan es pot sumar la puntuació del curs de formació multiplicada per 0,2 o 0,4 com fins ara.

Per saber-ne +: