Ensenyament privat. Comunicat sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social

L’Institut
Nacional de la Seguretat Social ha fet pública una resolució de 20 de març de
2014 que

aprova una relació d’empreses en les que s’apliquen les previsions de
la disposició final dotzena de la Llei 27/2011 d’1 d’agost sobre actualització,
adequació i modernització del sistema de Seguretat Social
. Es tracta de les empreses
que es van inscriure a la Seguretat Social per tal que els treballadors que acompleixin
les condicions requerides, puguin acollir-se a la jubilació parcial després de
2013.

Us adjuntem els
enllaços per tal que us pugueu baixar els arxius .pdf amb la resolució sencera
així com el pdf del llistat.
Què podeu fer amb
aquests documents?
1.    Comprovar que el vostre centre de treball figuri en el llistat.
2.    Contactar amb la Direcció del centre per si tenen al seu abast aquesta
informació.
3.    Verificar que no hi hagi cap errada en els codis de comptes de
cotització que tingui l’empresa (pot haver més d’un compte de cotització per
empresa).
Si es va fer el registre a l’INSS i no surt l’empresa o hi ha alguna errada
en els comptes de cotització, féu-nos-ho saber, doncs s’haurà de fer una
reclamació a la Direcció General de L’INSS. El termini per presentar les
reclamacions en via administrativa es de 30 dies naturals a partir de la
data de publicació de la resolució en el BOE (3 de abril de 2014).
Quin és el procediment a seguir en el cas de treballadors/es inclosos en
els Plans de Jubilació Parcials aprovats per l’INSS?:
1.   
La Titularitat facilita al treballador/a, que reuneix les
condicions per a accedir a la jubilació parcial i ho demana, el document que
autoritza
a l’INSS a traspassar informació al respecte de la situació
particular de cada treballador/a, directament a Pagament Delegat. Aquest
document es troba a disposició de les escoles a través del GConcert.
2.   
El treballador/a ha de complimentar aquesta autorització,
juntament amb la documentació de sol·licitud de reconeixement de jubilació
parcial. Ambdós documents s’han de presentar junts a l’INSS.
3.   
L’INSS resol la petició i la comunica a Pagament Delegat.
Pagament delegat es dóna per assabentat i no demana al centre cap documentació
addicional.
El centre presenta a Pagament
Delegat la documentació que recull la nova situació del jubilat parcial i del
rellevista: contracte de relleu del rellevista i el contracte de jornada
parcial del jubilat parcial.
Per la
defensa dels drets dels treballadors i els treballadores, CCOO som la resposta