REUNIÓ DE SUBALTERNS DEL 29 D’ABRIL DE 2014

Ordre del dia:
1.       Concurs
de mobilitat.
2.       Judici
Laborals.
3.       Fons
d’Acció Social (FAS)
4.       1%
5.       Eleccions
del 25 de maig.
6.       Accidents
laborals.
7.       Varis.
  1.  Concurs
    de mobilitat . 

Començarem explicant breument com anirà el concurs de mobilitat.

·   Els requisit per participar al concurs serà ser funcionari/a o
personal fix.

·   
Sortiran a concurs totes les escoles on hi ha un
interí/na o un funcionari/a de l’última promoció.

·    Els funcionaris/es de l’última promoció han de
concursar obligatòriament i en el cas de que es vulguin quedar a la mateixa
escola han de posar aquesta com a 
primera opció.

·   En un principi hi haurà 3 opcions i s’han de
posar per ordre de prioritat. Les persones que participin en aquest concurs de
mobilitat han de saber que no es pot renunciar a les escoles que s’han triat i, en el supòsit  que les escoles demanades
no estiguin  disponibles, es quedaran a
l’escola actual.

·        
Sortirà publicat en la Gaseta Municipal
aviat però no sabem la data concreta.

·        
Els mèrits es determinen seguint els criteris
d’antiguitat com a funcionari, antiguitat com a interí i per desempat
segurament s’utilitzarà la nota d’oposició.

·        
Es mirarà que els/les interins/es que saltin de
la seva escola les recoloquin el més a prop possible del seu domicili i es respectarà
la llista, però hi ha la possibilitat de que no es doni allò que es vol.

·        
De totes maneres, recordeu que cada any podeu
demanar un canvi d’escola per conciliació familiar o el que necessiteu, no es pot triar l’escola però podeu posar el districte
que us interessa més. Durant el curs es complimenta una instància i es
fa arribar a recursos humans a través del registre del CEB que les atén al
juny.

        2.      Judici Laborals.
     Denúncia interposada pels
Sindicats mitjançant el  Comitè d’Empresa
davant el jutjat social de Barcelona per treure cada any des del 2013 una
paga.
Aquesta reducció
de la paga establerta pel Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol suposa un
incompliment del Conveni i afecta al persona laboral de l’Ajuntament de
Barcelona i al personal laboral propi del Consorci que estan adherits al
conveni de l’Ajuntament.  

El 24 d’octubre
del mateix any el president del comitè d’empresa es va reunir amb el gerent del
Consorci, el senyor Manel Blasco, i 
aquest va deixar ben clara  la  postura de l’empresa i la impossibilitat d’un
acord.
El 30 d’octubre
se celebra l’acte de conciliació i s’evidencia la mateixa postura de la  reunió amb el president del Comitè, és a dir,
no hi pot haver cap acord.
El 3 de desembre
del 2013 des del Comitè es fa una ampliació de la demanda i es denuncia a
l’Ajuntament ja que hem tingut coneixement que el personal laboral prové
d’aquesta administració. Es va fer un traspàs de personal en dues tandes. El
primer grup va passar al Consorci l’1 de març del 2005. Són personal adscrits al
Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) que manté la situació del personal en
actiu en l’administració d’origen, conservant tots els drets adquirits que
tenien en el moment d’adscripció, incloses les expectatives de promoció i
mobilitat i les demés inherents a la seva situació laboral. El segon grup va
passar al CEB l’ 1 de gener del 2009. Són personal subrogats al CEB i també
mantenen totes les seves condicions. .

 El 17 de
desembre estava previst el judici però l’empresa sol·licita l’ajornament degut
a l’ampliació de la demanda.
El 14 d’abril
del 2014 tornem a tenir judici i aquesta vegada decidim ajornar el judici
nosaltres d’acord amb el Consorci ja que estem a l’espera de la resolució del
TSJC que dictamini si la decisió de la Generalitat és inconstitucional o no.
  
3.   El Fons d’Acció Social (FAS).
Està a punt de
signatura i  de sortir publicat a la Gaseta Municipal. Ja us informarem quan surti la
convocatòria.
Informar de que
hem aconseguit millores respecte el FAS de l’any passat. Les podem resumir així:
 ·        
La dotació de l’any passat era de 200.000 € i
aquest any serà de  250.000 €.
·     
S’amplia la dotació per a tots els ajuts i a
banda hi haurà com a novetat ajuts per a malalties celíaques i per a
tractaments dels trastorns específics de l’aprenentatge.
 ·        
També un altre canvi serà que abans ens donaven
el 20% de la/les factura/es i ara es donarà fins un 100%  amb un màxim de 100€ i un mínim de 75€ si els
diners no arriben per a tothom o si sobren diners no hi haurà una segona oferta sinó que
s’ampliaran els 100€  tot començant per
les rendes més baixes.
·        
També hem aconseguit que s’ampliï l’edat dels
fills fins a 25 anys.
  
4.          4.  1%.
        Després de la denúncia de CCOO, de l’incompliment de la sentència del mes de
setembre del 2013, el jutjat va donar els terminis a l’Ajuntament  per informar de com anava el compliment. Ara
estem esperant que el jutjat es pronunciï entre:
La proposta de l’Ajuntament, que és pagar un únic 1% de
cada any 2007 i 2008 sense fer la pujada a la nòmina dels treballadors/es.
La proposta de CCOO consistent en que els dos augments de
l’1% siguin un increment a la massa salarial anual des del 2007 i per
tant incrementi la nòmina fins a la jubilació com ha estat sempre fins ara.
 A CCOO defensem
que l’aplicació s’ha de retrotraure fins a l’any 2007 i negociar a la Mesa General  l’increment de l’1% de la massa salarial, en quin concepte i a quines
categories s’ha d’aplicar. I que sigui d’aplicació a tot el personal de
l’Ajuntament de Barcelona.
Saben que han
consignat 50.000.000€ del tancament del 2013 per pagar-ho.
E         5. Eleccions del 25 de maig. 
       
         Us volem recordar els
vostres drets en els cas que treballeu el diumenge 25 de maig. Són:


  • ·        
    La compensació per treballar aquest dia es d’uns 62€ de dietes, que s’ingressarà al vostre
    compte corrent i 3 dies a gaudir  a
    pactar amb la direcció del centre.
  • ·        
    Saber que si no la vostra escola es electoral i
    no voleu treballar aquest dia podeu renunciar i posaran a un altre subaltern
    d’una altra escola.
  • ·        
    També us poden trucar per estar de suplent del
    Subaltern, només heu d’estar localitzats per si us han de cridar per substituir
    al vostre company. Per estar de suplent us donaran 1 dia a gaudir a pactar amb
    la direcció del centre.
  • ·        
    Perquè us puguin
    trucar heu d’estar a la llista de les persones que voleu treballar per
    eleccions. Tan sols heu telefonar o enviar un mail a Recursos Humans del CEB
    ([email protected]) i comunicar-ho.
  • ·        
    La vostra tasca aquest dia ha de ser garantir
    que el centre s’obri puntualment, atendre el que es necessiti per muntar les
    taules electorals (no muntar-les) i restar al centre per incidències que es
    puguin presentar relacionades amb l’escola fins al tancament.
  • ·        
    Disposem de 4 hores per anar a votar i 1 hora
    per dinar. Quan marxem hem de deixar al policia que estigui al centre el nostre
    telèfon de contacte per si es presenta qualsevol incidència.

        6.  Accidents laborals
És molt important que sapigueu quins són els accidents
laborals (In Itinere, accident laboral en centre i In mission). L’accident
laboral in itinere és que es produeix durant l’anada o la tornada a la feina
seguint el recorregut habitual. L’accident in mission es caracteritza per ser
el que es produeix quan us envien fora de l’escola per fer algun encàrrec, com
ara anar a comprar alguna cosa pel Centre o anar al Consorci,…
L’escola us ha de fer un volant d’assistència per anar a la
mútua  sempre ja que sense aquest document
no us faran la visita mèdica.
És molt important que tingueu clar que en cas de dubte cal
trucar a Recursos Humans o bé a nosaltres.

7. Varis:
A)     Amb el tema de baixes o repòs de 24/48 hores és important
que sapigueu el següent:

·     Tenim una baixa sense
descomptes a la nòmina cada any natural (gener a desembre), però recordeu que
tant a la primera com la resta  si estem
de baixa per malaltia comuna a l’11è dia tindrem un descompte reflectit a la
paga d’abril. En cas d’operació el descompte s’aplica a partir del mes.
·        
En el tema del repòs
domiciliari de 24/48 hores ens podem trobar amb metges del CAP que no fan paper
de 24/48 hores. Mai agafeu la baixa d’un dia. Heu de demanar el justificant de
la visita del metge d’aquell dia i adjuntar-ho amb un document que es diu nota repòs domiciliari .
·        Insistim amb el que ja
us vam repetir a la reunió: si necessiteu ajut truqueu-nos que estem a la
vostra disposició.
B)      La
importància del correu corporatiu. És molt important que com a mínim una vegada
a la setmana es miri el correu corporatiu ja que és el mitjà que empra el
Consorci per a comunicar-se amb nosaltres.
Si no recordeu la contrasenya envieu un correu a
recursos humans del Consorci al [email protected]
amb les següents dades: nom i cognoms, NIF i lloc de treball.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.