REUNIÓ DE SUBALTERNS DEL 29 D’ABRIL DE 2014
1. Concurs
de mobilitat.
2. Judici
Laborals.
3. Fons
d’Acció Social (FAS)
4. 1%
5. Eleccions
del 25 de maig.
6. Accidents
laborals.
7. Varis.
- Concurs
de mobilitat .
Començarem explicant breument com anirà el concurs de mobilitat.
· Els requisit per participar al concurs serà ser funcionari/a o
personal fix.
·
Sortiran a concurs totes les escoles on hi ha un
interí/na o un funcionari/a de l’última promoció.
· Els funcionaris/es de l’última promoció han de
concursar obligatòriament i en el cas de que es vulguin quedar a la mateixa
escola han de posar aquesta com a
primera opció.
· En un principi hi haurà 3 opcions i s’han de
posar per ordre de prioritat. Les persones que participin en aquest concurs de
mobilitat han de saber que no es pot renunciar a les escoles que s’han triat i, en el supòsit que les escoles demanades
no estiguin disponibles, es quedaran a
l’escola actual.
·
Els mèrits es determinen seguint els criteris
d’antiguitat com a funcionari, antiguitat com a interí i per desempat
segurament s’utilitzarà la nota d’oposició.
·
Es mirarà que els/les interins/es que saltin de
la seva escola les recoloquin el més a prop possible del seu domicili i es respectarà
la llista, però hi ha la possibilitat de que no es doni allò que es vol.
·
De totes maneres, recordeu que cada any podeu
demanar un canvi d’escola per conciliació familiar o el que necessiteu, no es pot triar l’escola però podeu posar el districte
que us interessa més. Durant el curs es complimenta una instància i es
fa arribar a recursos humans a través del registre del CEB que les atén al
juny.
Sindicats mitjançant el Comitè d’Empresa
davant el jutjat social de Barcelona per treure cada any des del 2013 una
paga.
de la paga establerta pel Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol suposa un
incompliment del Conveni i afecta al persona laboral de l’Ajuntament de
Barcelona i al personal laboral propi del Consorci que estan adherits al
conveni de l’Ajuntament.
del mateix any el president del comitè d’empresa es va reunir amb el gerent del
Consorci, el senyor Manel Blasco, i
aquest va deixar ben clara la postura de l’empresa i la impossibilitat d’un
acord.
se celebra l’acte de conciliació i s’evidencia la mateixa postura de la reunió amb el president del Comitè, és a dir,
no hi pot haver cap acord.
del 2013 des del Comitè es fa una ampliació de la demanda i es denuncia a
l’Ajuntament ja que hem tingut coneixement que el personal laboral prové
d’aquesta administració. Es va fer un traspàs de personal en dues tandes. El
primer grup va passar al Consorci l’1 de març del 2005. Són personal adscrits al
Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) que manté la situació del personal en
actiu en l’administració d’origen, conservant tots els drets adquirits que
tenien en el moment d’adscripció, incloses les expectatives de promoció i
mobilitat i les demés inherents a la seva situació laboral. El segon grup va
passar al CEB l’ 1 de gener del 2009. Són personal subrogats al CEB i també
mantenen totes les seves condicions. .
desembre estava previst el judici però l’empresa sol·licita l’ajornament degut
a l’ampliació de la demanda.
del 2014 tornem a tenir judici i aquesta vegada decidim ajornar el judici
nosaltres d’acord amb el Consorci ja que estem a l’espera de la resolució del
TSJC que dictamini si la decisió de la Generalitat és inconstitucional o no.
signatura i de sortir publicat a la Gaseta Municipal. Ja us informarem quan surti la
convocatòria.
hem aconseguit millores respecte el FAS de l’any passat. Les podem resumir així:
La dotació de l’any passat era de 200.000 € i
aquest any serà de 250.000 €.
S’amplia la dotació per a tots els ajuts i a
banda hi haurà com a novetat ajuts per a malalties celíaques i per a
tractaments dels trastorns específics de l’aprenentatge.
També un altre canvi serà que abans ens donaven
el 20% de la/les factura/es i ara es donarà fins un 100% amb un màxim de 100€ i un mínim de 75€ si els
diners no arriben per a tothom o si sobren diners no hi haurà una segona oferta sinó que
s’ampliaran els 100€ tot començant per
les rendes més baixes.
També hem aconseguit que s’ampliï l’edat dels
fills fins a 25 anys.
setembre del 2013, el jutjat va donar els terminis a l’Ajuntament per informar de com anava el compliment. Ara
estem esperant que el jutjat es pronunciï entre:
cada any 2007 i 2008 sense fer la pujada a la nòmina dels treballadors/es.
l’1% siguin un increment a la massa salarial anual des del 2007 i per
tant incrementi la nòmina fins a la jubilació com ha estat sempre fins ara.
que l’aplicació s’ha de retrotraure fins a l’any 2007 i negociar a la Mesa General l’increment de l’1% de la massa salarial, en quin concepte i a quines
categories s’ha d’aplicar. I que sigui d’aplicació a tot el personal de
l’Ajuntament de Barcelona.
consignat 50.000.000€ del tancament del 2013 per pagar-ho.
vostres drets en els cas que treballeu el diumenge 25 de maig. Són:
- ·
La compensació per treballar aquest dia es d’uns 62€ de dietes, que s’ingressarà al vostre
compte corrent i 3 dies a gaudir a
pactar amb la direcció del centre. - ·
Saber que si no la vostra escola es electoral i
no voleu treballar aquest dia podeu renunciar i posaran a un altre subaltern
d’una altra escola. - ·
També us poden trucar per estar de suplent del
Subaltern, només heu d’estar localitzats per si us han de cridar per substituir
al vostre company. Per estar de suplent us donaran 1 dia a gaudir a pactar amb
la direcció del centre. - ·
Perquè us puguin
trucar heu d’estar a la llista de les persones que voleu treballar per
eleccions. Tan sols heu telefonar o enviar un mail a Recursos Humans del CEB
([email protected]) i comunicar-ho. - ·
La vostra tasca aquest dia ha de ser garantir
que el centre s’obri puntualment, atendre el que es necessiti per muntar les
taules electorals (no muntar-les) i restar al centre per incidències que es
puguin presentar relacionades amb l’escola fins al tancament. - ·
Disposem de 4 hores per anar a votar i 1 hora
per dinar. Quan marxem hem de deixar al policia que estigui al centre el nostre
telèfon de contacte per si es presenta qualsevol incidència.
laborals (In Itinere, accident laboral en centre i In mission). L’accident
laboral in itinere és que es produeix durant l’anada o la tornada a la feina
seguint el recorregut habitual. L’accident in mission es caracteritza per ser
el que es produeix quan us envien fora de l’escola per fer algun encàrrec, com
ara anar a comprar alguna cosa pel Centre o anar al Consorci,…
mútua sempre ja que sense aquest document
no us faran la visita mèdica.
trucar a Recursos Humans o bé a nosaltres.
que sapigueu el següent:
descomptes a la nòmina cada any natural (gener a desembre), però recordeu que
tant a la primera com la resta si estem
de baixa per malaltia comuna a l’11è dia tindrem un descompte reflectit a la
paga d’abril. En cas d’operació el descompte s’aplica a partir del mes.
En el tema del repòs
domiciliari de 24/48 hores ens podem trobar amb metges del CAP que no fan paper
de 24/48 hores. Mai agafeu la baixa d’un dia. Heu de demanar el justificant de
la visita del metge d’aquell dia i adjuntar-ho amb un document que es diu nota repòs domiciliari .
us vam repetir a la reunió: si necessiteu ajut truqueu-nos que estem a la
vostra disposició.
importància del correu corporatiu. És molt important que com a mínim una vegada
a la setmana es miri el correu corporatiu ja que és el mitjà que empra el
Consorci per a comunicar-se amb nosaltres.
recursos humans del Consorci al [email protected]
amb les següents dades: nom i cognoms, NIF i lloc de treball.