Projecte de Reial Decret pel qual és regulen aspectes específics de la FP Bàsica.
Informació Pública:
- Text del Projecte (Clica aquí).
- Període de informació pública: del 12 de desembre de 2013 al 3 de gener de 2014, ambdós inclossos.
- Correu electrònic per a enviar les propostes: [email protected]
Resum del Projecte de Reial Decret:
La “Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa” crea els Cicles de Formació Professional Bàsica dins de la Formació Professional del Sistema Educatiu, com a mesura per a la lluita contra l’abandonament educatiu primerenc.
Aquests Cicles inclouen, a més del que s’ha desenvolupat amb caràcter general per a la Formació Professional, mòduls relacionats amb les ciències aplicades i socials, que permetran a l’alumnat assolir i desenvolupar les competències de l’aprenentatge permanent i continuar estudis d’ensenyament post-obligatori.
Els nous cicles seran d’oferta obligatòria i caràcter gratuït, i tindran una durada de 2 cursos acadèmics. Van dirigits als alumnes de entre 15 i 17 anys, que hagin cursat tercer d’ESO o excepcionalment segon de ESO, prèvia recomanació de l’equip docent d’Educació Secundària Obligatòria , i amb el consentiment dels tutors legals o del propi alumne si esta emancipat.
Els criteris pedagògics s’adaptaran a les característiques específiques de l’alumnat i fomentaran el treball en equip. La tutoria i l’orientació educativa i professional seran objecte d’especial consideració.
Interrogants:
S’haurà de veure com es desplega aquesta proposta, exempta de consens, en l’actual context de crisi. I com es resolen alguns dels següents aspectes:
- Com es realitzarà la segregació de l’alumnat?
- L’alumnat que finalitzi aquests cicles tindrà plenes opcions de continuar en el sistema educatiu?
- On s’impartirà la FPB (Formació Professional Bàsica)?
- Que passarà amb el professorat actual dels PQPI?
- Quin professorat impartirà la FPB?
- Quin percentatge d’alumnes es derivaran a aquests Cicles?
- De quins recursos es disposarà, si actualment hi ha dèficit de places en els CFGM?
- Aquesta fórmula contribuïra a millorar el concepte de Formació Professional?
- … …