Resum del Comitè Intercentres del Personal Laboral (6 de juny de 2013)

COMITÈ INTERCENTRES DEL PERSONAL LABORAL DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT


Us passem a informar de la reunió que el Comitè Intercentres va mantenir dimecres 5 de juny amb el Departament.

Pel que fa a les llars
d’infants
  la Subdirectora General de Personal d’Administració i Serveis
ens explica que per encàrrec de la Consellera es va constituir un grup
de treball per avaluar tot el que te a veure amb les llars del
Departament, amb la participació de les  diferents direccions generals
que hi tenen competències i per personal tècnic. El grup de treball ha
aprovat unes conclusions les quals ens presenten:
  • Ràtios:
    De moment mantenen les ràtios de cara al curs vinent, ja que entre
    d’altres coses, hi ha un grup de centres, uns 12, que no compleixen amb
    la normativa de metres quadrats que marca el Decret, i per tant no volen
    forçar cap modificació en aquest sentit.
  • Calendari escolar: recullen els tres dies de lliure disposició.
  • Calendari laboral: inici alumnes 12 de setembre, final alumnes 30 de juny.
  • Horari d’atenció als infants,
    de 9 a 17 hores, de dilluns a divendres, llevat dels dies 12 i 13 de
    setembre de 2013 i entre el 25 i el 30 de juny de 2014 que serà de 9 a
    14 hores.
  • Horari intensiu de l’1 al 15 de juliol
  • Horari de l’1 al 10 de setembre de 9 a 17 h. (8 hores)
  • Com
    sempre argumenten que no es compleixen les 1.633 h. i que de cara al
    proper curs amb aquest horari proposat es faran 1.525 h.
Tot això queda recollit
juntament amb d’altres qüestions, als documents d’organització de
centres que també ens presenten i que pel proper curs han organitzat de
forma diferent. Pel que fa a les llars d’infants el Departament ens
presenta dos documents, un sobre la organització del centre i un altre
sobre la gestió del personal.
Qüestion sobre el Personal 
Personal educador:
constaten la baixada de matrícula i per tant hi haurà centres
sobredotats, no volen amortitzar llocs de treball, el que volen és que
els aportem idees per tal que es puguin reconvertir en altres tasques o
com reubicar el personal sobrer. Insisteixen que estan oberts a escoltar
propostes, ells per la seva part han pensat alguna cosa però no ho
tenen clar ni decidit. Després de molt insistir demanant les dades de
l’estudi que han fet per tal de tenir la informació adient, el
Departament només ens diu que amb les dades del present curs i sense
tenir en compta la matrícula pel proper, tenen identificades 22
dotacions sobreres, es neguen en rotund a donar-nos més dades.
. Personal de neteja i cuina: El
tema no està encara tancat però tenen clar que volen canviar els
criteris d’assignació d’aquest personal i han pensat en adjudicar metres
quadrats per persona i hora, en concret 25 m2, i faran una proposta a
la Directora General quan tinguin totes les dades en funció dels m2 dels
centres i d’altres ponderacions, cap a finals de setmana o principis de
la vinent.
. Horari de personal de neteja: també
volen canvis garantint que una persona, com a mínim, segueixi fent
l’horari actual de 9 a 17 h. i la resta de forma voluntària podran
escollir passar al nou horari que proposen que sigui de 12 a 20 h.
D’altra banda qualsevol contractació que es faci a partir de l’1 de
setembre, llevat dels contractes de substitució que tindrà l’horari
igual al de la persona substituida, tindrà adjudicat el nou horari.
També han tingut en compte el personal d’empresa però no ens han dit
com.
. Monitoratge migdia: el Departament deixa de contractar-lo i serà potestat de les direccions dels centres.
Borsa de treball
El Departament no te
intenció d’obrir borsa per aquest nou curs, tampoc vol actualitzar les
llistes i les vol deixar com estant en aquests moments, al.lega que
estant treballant amb l’aplicatiu per millorar-lo i que és molt
complicat fer una parada per engegar tot el procés que això significa. 
Davant de totes aquestes
qüestions, algunes d’elles molt delicades, el comitè intercentres hem
manifestat al departament la nostra més ferma decisió respecte del
manteniment de la plantilla actual així com de les condicions laborals i
és per això que seguirem amb la negociació el proper 17 de juny.
Barcelona, 6 de juny de 2013
CCOO                          UGT                                 JUNTS                  AMRC                  USTEC