Ensenyament privat: Informacions sobre els plans de jubilació parcial

INFORMACIONS
SOBRE ELS PLANS DE JUBILACIÓ PARCIAL
El passat 16 de març es va publicar el RD
Llei 5/2013 de 15 de març on es modificaven i s’endurien les condicions per
poder accedir a la jubilació parcial. Tot i això es deixava una porta oberta
per poder mantenir les condicions anteriors a aquest RD Llei: calia la
incorporació al conveni col·lectiu d’un PLA DE JUBILACIÓ PARCIAL i un
redactat consensuat d’un ACORD D’EMPRESA entre el Representants del
Treballadors i la Titularitat. Aquest acords s’havien d’inscriure a l’INSS
abans del 15/4/2013.

Per poder iniciar la tramitació de peticions
de jubilacions parcials el RD Llei 5/2013 establia com a requisit la publicació
al BOE del llistat d’empreses que incorporaven aquests Plans. Encara no s’ha
publicat i no es coneix quan serà efectiu. Previ acord entre Pagament delegat i
l’INSS s’ha decidit que es poden tramitar sol·licituds sense que se n’hagi
d’esperar la publicació.
Pagament Delegat admet en el sistema de
jubilació parcials i els correlatius contractes de relleu si l’accés a aquesta
jubilació es fa conforme la normativa anterior, com abans del RD Llei 5/2013.
Quin és el procediment a
seguir en el cas de treballadors/es inclosos en els Plans de Jubilació Parcials
aprovats per l’INSS?:
·Mentre no surti publicat el llistat
d’empreses, la Titularitat dels centres pot posar-se en contacte amb les
oficines de la Direcció Provincial de l’INSS corresponent, per confirmar si el
seu Pla de Jubilació ha estat aprovat.
· La Titularitat facilita al treballador/a, que
reuneix les condicions per a accedir a la jubilació parcial i ho demana, el
document que autoritza
a l’INSS a traspassar informació al respecte de la
situació particular de cada treballador/a, directament a Pagament Delegat.
Aquest document es troba a disposició de les escoles a través del GConcert.
·  El treballador/a ha de complimentar aquesta
autorització, juntament amb la documentació de sol·licitud de reconeixement de
jubilació parcial. Ambdós documents s’han de presentar junts a l’INSS.
· L’INSS resol la petició i la comunica a
Pagament Delegat. Pagament delegat es dóna per assabentat i no demana al centre
cap documentació addicional.
·El centre presenta a Pagament Delegat la
documentació que recull la nova situació del jubilat parcial i del rellevista:
contracte de relleu del rellevista i el contracte de jornada parcial del
jubilat parcial .
Condicions
per poder acollir-se a la jubilació parcial amb els requisits anteriors a l’1
d’abril de 2013
Per refrescar el tema jubilacions podeu
consultar els fulls d’Actualitat 12 i 13 d’abril de 2013 que trobareu al web.
Tal i com queda recollit en la Disposició
Addicional Cinquena sobre el Pla de Jubilació Parcial del X Conveni Autonòmic
de l’Ensenyament Privat Concertat de Catalunya, els requisit per accedir a la
jubilació parcial són:
·        
Tenir complerts els 61 anys abans del
31 de desembre 2018 (nascuts abans de l’1 de gener de 1958)
·        
Ser treballador/a a jornada complerta.
·        
Comptar amb una antiguitat al centre igual o
superior a 6 anys, ininterromputs i immediatament anteriors a la data de
sol·licitud.
·        
Tenir un mínim de 30 anys cotitzats.
·        
Voler reduir la jornada de treball entre un
mínim del 25% i un màxim de 75%, o de un 85% per als supòsits en què el
treballador/a rellevista sigui contractat a jornada complerta i per temps
indefinit. Aquesta reducció de jornada comportarà la corresponent reducció
salarial en igual percentatge.
Els que tinguessin la condició de mutualistes
abans de l’1 de gener de 1967 podran causar el dret a la jubilació parcial en
els termes establerts en el punt anterior excepte en l’edat que serà de 60
anys
.
Per la defensa dels
drets dels treballadors i els treballadores, CCOO som la resposta.