CCOO exigeix al Ministeri la retirada de l’esborrany del Decret que modifica l’Educació per a la Ciutadania

CCOO exigeix al
Ministeri la retirada de l’esborrany del Decret que modifica l’Educació per a la
Ciutadania
No hi ha cap element
disruptiu en els centres educatius en els que s’imparteix aquesta assignatura
que justifiqui el seu canvi.

PDF (+)


Davant la proposta de modificació de l’assignatura
Educació per a Ciutadania, la Federació d’Ensenyament de CCOO mostra la seva
absoluta disconformitat amb les modificacions que es plantegen i sol·licita al
Ministeri d’Educació Cultura i Esports que retiri el Projecte de Reial Decret, presentat
per al seu dictamen en el Consell Escolar de l’Estat.
Aquest projecte respon a la pressió de determinats sectors,
sobre la base de supòsits ideològics i no esta motivat per plantejaments
pedagògics ni jurídics.
No obstant això, la Llei Orgànica d’Educació (LOE)
estableix en el seu article 1. Apartat c) que el Sistema Educatiu espanyol s’inspira
en la transmissió i posada en pràctica de valors que afavoreixin la llibertat
personal, la responsabilitat, la ciutadania democràtica, la solidaritat, la tolerància,
la igualtat, el respecte i la justícia, així com que ajudin a superar qualsevol
tipus de discriminació
Aquesta llei, fruit d’un procés de debat de tots
els sectors implicats en la tasca educativa, assenyala en el seu preàmbul que
un dels fins de l’Educació és: “el ple desenvolupament de la personalitat
i de les capacitats afectives de l’alumnat, la formació en el respecte dels drets
i llibertats fonamentals i de la igualtat efectiva d’oportunitats entre homes i
dones, el reconeixement de la diversitat afectivo sexual”.
CCOO entén que no hi ha cap element disruptiu en
els centres educatius en els que s’imparteix Educació per a Ciutadania que
justifiqui el seu canvi. Així mateix reiterem la necessitat d’abordar la
diferència persona com element d’enriquiment col · lectiu i el respecte cap els
valors democràtics.
Per altra part, la Llei Orgànica 1/2004 de mesures
de protecció integral contra la Violència de Gènere, que es va aprovar per
unanimitat al Parlament, disposa que la igualtat entre homes i dones, la
formació en el respecte dels drets i llibertats fonamentals , l’exercici de la tolerància
i de la llibertat dins dels principis democràtics de convivència i el
desenvolupament de les capacitats afectives han de ser principis del sistema
educatiu espanyol.
També el Consell d’Europa, a la seva recomanació
12/2002, demana als estats que facin de l’Educació per a la Ciutadania
Democràtica un objectiu prioritari de les seves polítiques i reformes.
En un context
en que la igualtat és un dret, no té justificació qualsevol canvi que no passi per
augmentar el respecte per als drets constitucionals i legals com a garantia per
a mantenir un Estat de dret.