La Federació d’Ensenyament de CCOO de Catalunya dóna suport a les següents convocatòries i mobilitzacions

Setmana de mobilitzacions en defensa de l’educació pública
  • L’educació no és una despesa, és una inversió! 
  • Construir les escoles és construir futur
La Federació d’Ensenyament de CCOO de Catalunya dóna suport a les següents convocatòries i mobilitzacions:

Suport Mobilitzacions a les Universitats i estudiants de secundària (17-N)
CCOO d’Ensenyament dona suport a la convocatòria de mobilització en el sector universitari del dia 17 de novembre per aturar les retallades, que fan més precàries encara les condicions laborals  del personal docent i d’administració i serveis que treballen a la universitat pública i deterioren la qualitat del servei públic.

Prou a les retallades pressupostàries  que estan suposant la no contractació o acomiadament  de personal docent investigador, personal d’administració i serveis auxiliars, massificació a les aules i precarietat en la recerca

PROU RETALLADES A LA UNIVERSITAT

Construir les escoles és construir futur (FAPAC):

26-N: Jornada lúdico
reivindicativa del dissabte 26 de novembre “Construir les escoles és construir
futur” convocada per FAPAC a:

BARCELONA: JORNADA LÚDICO-REIVINDICATIVA

        
Lloc: Parc de La
Maquinista
, coincidint amb la Festa Major de Sant Andreu.

 Hora: a les 11h  

LLEIDA: CAMINADA FAMILIAR
         Lloc: Parc de la
Mitjana, km 5
        
Hora: a les 10h 
BARCELONA COMARQUES: LECTURA MANIFEST
        
Lloc: Institut Miquel Biada (Av. Puig i Cadafalch, 89-99). Mataró.
        
Hora: a les 12h, en el decurs de l’Assemblea Territorial. 

Els barracots
acostumen a ser un pas previ en el procés de creació de moltes noves escoles
abans de comptar amb un edifici definitiu. Tanmateix, en ocasions, aquesta
situació deixa de ser provisional i es perllonga en el temps. Aquesta és la
situació que viuen moltes escoles arreu de Catalunya.

Davant d’això,
la FaPaC convoca aquesta jornada reivindicativa i fa una crida a totes les
AMPA de cadascun dels territoris a participar-hi per sumar esforços
.

Les famílies afectades reclamen:

– Assegurar la qualitat educativa en igualtat de condicions que la
resa de centres educatius amb espais comuns necessaris i instal·lacions
adequades.
– Fixar un termini màxim de 3 anys per a la construcció i posta en
marxa de l’edifici definitiu de l’escola.
Planificar des d’un començament el conjunt de les instal·lacions
provisionals amb les màximes ampliacions necessàries per donar resposta a
l’augment anual d’alumnes.
– Articular sistemes de participació de pares i mares i direccions
dels centres amb l’Administració per a fer el seguiment i la gestió de les
instal·lacions provisionals i també per participar en la definició del
projecte.