{"id":10686,"date":"2011-09-08T18:42:00","date_gmt":"2011-09-08T17:42:00","guid":{"rendered":"https:\/\/educaccio.cat\/2011\/prova\/el-govern-de-la-generalitat-renuncia_8\/"},"modified":"2019-11-13T11:26:18","modified_gmt":"2019-11-13T10:26:18","slug":"el-govern-de-la-generalitat-renuncia_8","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/educaccio.cat\/2011\/publica\/el-govern-de-la-generalitat-renuncia_8\/","title":{"rendered":"El Govern de la Generalitat renuncia a treballar per l\u2019\u00e8xit escolar"},"content":{"rendered":"
El Govern de la Generalitat renuncia a treballar per l\u2019\u00e8xit escolar<\/b><\/div>\n
<\/div>\n
EL GOVERN D\u00d3NA MENYS EDUCACI\u00d3 A UNA CATALUNYA QUE EN NECESSITA M\u00c9S.<\/b><\/div>\n
<\/div>\n
CCOO realitza una enquesta als centres educatius p\u00fablics.<\/div>\n
<\/div>\n
CCOO reclama una auditoria als programes educatius en marxa per avaluar la seva amplitud, finan\u00e7ament i resultats.<\/div>\n
<\/div>\n
CCOO convoca el dia 12 de setembre a la defensa de l\u2019escola catalana, per un sistema educatiu que no segregui l\u2019alumnat.<\/div>\n
<\/div>\n
Menys educaci\u00f3<\/b><\/div>\n
<\/div>\n
Les partides pressupost\u00e0ries que es redueixen tenen conseq\u00fc\u00e8ncies en les persones que treballen a l\u2019educaci\u00f3:<\/div>\n
<\/div>\n
P\u00e8rdua d\u2019ocupaci\u00f3<\/b>:<\/div>\n
    \n
  • vetlladors\/es<\/b>, menys contractaci\u00f3, licitaci\u00f3 a ofertes m\u00e9s barates amb mala puntuaci\u00f3 pedag\u00f2gica<\/li>\n
  • monitoratge,<\/b> p\u00e8rdua de c\u00e0rrega de treball, modificacions de contractes i acomiadaments<\/li>\n
  • ensenyament p\u00fablic<\/b> Un 60% dels centres perden plantilla, tot i augmentar el nombre d\u2019alumnes. La pr\u00f2rroga del pacte d\u2019estabilitat del professorat inter\u00ed permet evitar una situaci\u00f3 similar a la de Madrid o Castilla La Mancha, per\u00f2 hi ha encara personal que va treballar tot el curs passat que no ha obtingut destinaci\u00f3. Reposici\u00f3 al 50% i no substituci\u00f3 de Personal d\u2019Administraci\u00f3 i serveis, i personal T\u00e8cnic d\u2019Educaci\u00f3 Infantil (suport P3).<\/li>\n<\/ul>\n
    <\/div>\n
    P\u00e8rdua de condicions laborals<\/b>:<\/div>\n
      \n
    • Augment 1 hora lectiva a la p\u00fablica, que juntament amb la supressi\u00f3 dels refor\u00e7 de la 6na. hora s’aprofita per amortitzar llocs de treball i reduir plantilles als centres.<\/li>\n
    • Es mant\u00e9 la reducci\u00f3 salarial entre el 5% i el 9%, a la p\u00fablica, al personal de pagament delegat de la concertada, i ara tamb\u00e9 al personal de pagament directe de les escoles concertades<\/li>\n
    • P\u00e8rdua del cobrament del mes de juliol a personal substitut. Pot afectar a m\u00e9s del 50%.<\/li>\n<\/ul>\n
      <\/div>\n
      P\u00e8rdua de serveis:<\/b><\/div>\n
        \n
      • Mentre la 6na.  hora es mant\u00e9 a l\u2019escola privada i concertada, a l\u2019escola p\u00fablica es substitueix aquest suport universal per un suport selectiu a una part de l\u2019alumnat.<\/li>\n
      • 0-3, la reducci\u00f3 del finan\u00e7ament de la Generalitat obligar\u00e0 als ajuntaments a apujar quotes i reduir serveis al conjunt de l\u2019educaci\u00f3.<\/li>\n
      • P\u00e8rdua de programes pedag\u00f2gics: 1×1, 2.0, biblioteques, PROA,angl\u00e8s. Es limiten, es retarden o es deixen sense recursos.<\/li>\n<\/ul>\n
        <\/div>\n
        Parada en la construcci\u00f3<\/b>:<\/div>\n
          \n
        • No hi ha construcci\u00f3 suficient per encabir l\u2019augment de l\u2019alumnat previst (fins al 2021). Persist\u00e8ncia de barracons, Increment de r\u00e0tios. Sobreutilitzaci\u00f3 dels espais escolar. Condicionament dels programes i organitzacions a la falta d\u2019espai.<\/li>\n<\/ul>\n
          <\/div>\n
          P\u00e8rdua d\u2019igualtat:<\/b><\/div>\n
            \n
          • Increment de despesa a les fam\u00edlies per la supressi\u00f3 de la sisena hora, per la reducci\u00f3 de l\u2019aportaci\u00f3 al 0-3, a les escoles de m\u00fasica i arts, per la reducci\u00f3 del pressupost corrent dels centres, per la reducci\u00f3 del suport a les AMPA i activitats extraescolars, reducci\u00f3 de les beques, activitats d\u2019acollida…<\/li>\n<\/ul>\n
            <\/div>\n
            Reducci\u00f3 d\u2019educaci\u00f3 a ensenyament.<\/b><\/div>\n
            <\/div>\n
            <\/div>\n
            Catalunya NECESSITA M\u00c9S EDUCACI\u00d3<\/b><\/div>\n
            <\/div>\n
              \n
            • CCOO reclama al Departament d\u2019Educaci\u00f3 que es realitzi una auditoria de programes i plans pedag\u00f2gics a l\u2019educaci\u00f3 b\u00e0sica i que es presenti al Consell Escolar de Catalunya i a la societat catalana.<\/li>\n
            • CCOO reclama inversi\u00f3 priorit\u00e0ria en el tram 0-3, en un marc de millor conciliaci\u00f3 de la vida familiar i laboral i per assegurar l\u2019educaci\u00f3 primerenca de les criatures. \u00c9s una necessitat en l\u2019estructura actual del treball i dels horaris socials.<\/li>\n
            • CCOO exigeix el creixement i l\u2019adequaci\u00f3 de la  Formaci\u00f3 Professional que necessitem per sortir de la crisi, i que est\u00e0 pactada en l\u2019Acord Estrat\u00e8gic. Igualment amb la inversi\u00f3 necess\u00e0ria per aconseguir la compet\u00e8ncia suficient en angl\u00e8s i altres idiomes estrangers.<\/li>\n
            •  CCOO proposa un pacte de forces pol\u00edtiques i socials per definir el mapa escolar de Catalunya, amb fita 2025, i el pla de construccions per portar-lo a terme. \u00c9s necess\u00e0ria una aposta per renovar l\u2019arquitectura escolar per al segle XXI.<\/li>\n
            •  CCOO  reclama un debat sobre els objectius, les responsabilitats, els temps i les metodologies de l\u2019educaci\u00f3 p\u00fablica en el segle XXI, de manera que es pugui construir un futur sostenible i solidari per a tothom.<\/li>\n
            • CCOO defensa l\u2019escola catalana, i promou la mobilitzaci\u00f3 unit\u00e0ria de la societat catalana per defensar el model ling\u00fc\u00edstic del sistema educatiu a Catalunya.<\/li>\n
            •  CCOO exigeix a la Generalitat la negociaci\u00f3 d\u2019un acord de recuperaci\u00f3 de les condicions laborals, de redefinici\u00f3 de les condicions i requeriments de les professions educatives, que suposi alhora una modernitzaci\u00f3 de la gesti\u00f3 de personal.<\/li>\n<\/ul>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              VALORACI\u00d3 DE LES ENQUESTES<\/b><\/u><\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              Amb qu\u00e8 ens trobarem el 12-S?<\/u><\/b><\/div>\n
              <\/div>\n
              -La Consellera va comen\u00e7ar el seu mandat afirmant que , quantitat NO \u00e9s m\u00e9s qualitat. I que el seu objectiu era lluitar per l\u00e8xit escolar i contra l\u2019abandonament de l\u2019escola del 30% de l\u2019alumnat<\/div>\n
              <\/div>\n
              -I amb qu\u00e8 ens trobem els centres el 12-S?<\/b><\/div>\n
              <\/div>\n
              Amb mesures que afecten a la quantitat\u2026 per\u00f2 que estem conen\u00e7uts que no afavoreixen ni l\u2019\u00e8xit escolar ni la lluita contra el frac\u00e0s escolar. Ens trobem amb mesures que afectaran a la qualitat.:<\/div>\n
              <\/div>\n
              Retallar despeses dels centres, suprimir aules d’acollida i serveis d\u2019atenci\u00f3 a la diversitat, reduir serveis educatius (per exemple, la formaci\u00f3) i professorat, retallant en vetlladores i TEIS, augmentar alumnes per aula, augmentar hores lectives al professorat, amortitzar jubilacions, retallant en construccions de centres nous, etc.<\/div>\n
              <\/div>\n
              \u00c9s aquesta la principal l\u2019estrat\u00e8gia?<\/b><\/div>\n
              <\/div>\n
              Com pensa lluitar per l\u2019\u00e8xit escolar amb menys plantilla als centres, amb menys refor\u00e7os per tothom, amb l\u2019increment de r\u00e0tios\u2026?<\/div>\n
              <\/div>\n
              L’estrat\u00e8gia principal per eliminar el frac\u00e0s escolar i augmentar la qualitat educativa \u00e9s reduir els recursos en educaci\u00f3 p\u00fablica?<\/div>\n
              <\/div>\n
              “Quan un pa\u00eds redueix la inversi\u00f3 en educaci\u00f3, augmenta la pobresa econ\u00f2mica i social, ja que no pot assistir a tots amb qualitat i aix\u00f2 far\u00e0 augmentar el frac\u00e0s i l’abandonament del sistema.”<\/div>\n
              <\/div>\n
              Si no s\u2019inverteix ARA en educaci\u00f3, es deixa d\u2019invertir en un dels pilars b\u00e0sics del futur.<\/div>\n
              <\/div>\n
              A m\u00e9s, no oblidem que Catalunya es troba al vag\u00f3 de cua d\u2019Espanya en inversi\u00f3 en educaci\u00f3, i que Espanya \u00e9s a la cua d\u2019Europa.  I aix\u00f2 segur que t\u00e9 a veure, i molt, amb l\u2019\u00e8xit escolar: la despesa p\u00fablica en educaci\u00f3<\/div>\n
              <\/div>\n
              SOBRE LES DADES<\/u><\/b><\/div>\n
              <\/div>\n
              La Conselleria d\u00f3na unes dades i unes xifres que no coincideixen amb les que els centres i els docents afectats  ens en donen. I contradiu all\u00f2 que \u00e9s fonamental: m\u00e9s del 60% dels centres tenen menys plantilla. I trobem centenars de persones que van treballr el passat curs que enguany no han tingut cap nomenament. No s\u00f3n cre\u00efbles i a m\u00e9s no estan contrastades les dades que la Conselleria facilita amb les realitats dels centres.<\/div>\n
              <\/div>\n
              Per\u00f2 en tot cas no podem estar gens satisfets<\/b> quan les veiem:<\/div>\n
              -que faltin docents als centres<\/div>\n
              -que s\u2019incrementin ls r\u00e0tios<\/div>\n
              -que s\u2019empitjorin les condicions laborals<\/div>\n
              -que es perdin serveis que rebien la totalitat d\u2019alumnes<\/div>\n
              -que faltin professionals de suport, vetlladores, TEIS, personal PAS, i altres professionals de l’educaci\u00f3<\/div>\n
              -que disminueixi la dotaci\u00f3 als centres docents<\/div>\n
              -que s’amortitzin llocs de treball per la supressi\u00f3 de la 6na. hora i per l’increment de la jornada lectiva.<\/div>\n
              <\/div>\n
              I que totes aquestes mesures afectin a la qualitat educativa i siguin a c\u00e0rrec d’empitjorar condicions de treball i qualitat educativa.<\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n
              <\/div>\n