OPOSICIONS DOCENTS: CONVOCATRIA 2020-2021
Clica damunt la informació que t'interessi:
CCOO Educació hem fet un càlcul aproximat de la ràtio d'aspirants per les places convocades segons la llista definitiva de persones admeses al procés d'oposicions docents. Cal tenir en compte que aquest número és una aproximació, ja que pot haver-hi canvis per renúncies a presentar-se al procés d'oposicions.
Cos de mestres | Places | Aspirants |
Aspirants per plaça
|
|
ALL | Audició i llenguatge | 43 | 166 | 3,86 |
EES | Pedagogia terapèutica | 157 | 730 | 4,65 |
INF | Educació infantil | 326 | 3901 | 11,966 |
PAN | Llengua estrangera: anglès | 193 | 820 | 4,249 |
PEF | Educació física | 124 | 821 | 6,621 |
PMU | Música | 157 | 426 | 2,713 |
PRI | Educació primària | 575 | 4802 | 8,351 |
Cos de professors d'ensenyament secundari | Places | Aspirants |
Aspirants per plaça
|
|
501 | Administració d'empreses | 127 | 252 | 1,984 |
502 | Anàlisi i química industrial | 54 | 74 | 1,37 |
503 | Assessoria i processos d'imatge personal | 43 | 30 | 0,698 |
504 | Construccions civils i edificacions | 10 | 30 | 3 |
505 | Formació i orientació laboral | 112 | 399 | 3,563 |
506 | Hoteleria i turisme | 53 | 86 | 1,623 |
507 | Informàtica | 242 | 282 | 1,165 |
508 | Intervenció sociocomunitària | 74 | 282 | 3,811 |
509 | Navegació i instal·lacions marines | 4 | 10 | 2,5 |
510 | Organització i gestió comercial | 122 | 118 | 0,967 |
511 | Organització i processos de manteniment de vehicles | 54 | 65 | 1,204 |
512 | Organització i projectes de fabricació mecànica | 70 | 87 | 1,243 |
513 | Organització i projectes de sistemes energètics | 8 | 17 | 2,125 |
514 | Processos de cultiu aqüícola | 2 | 6 | 3 |
515 | Processos de producció agrària | 25 | 62 | 2,480 |
516 | Processos en la indústria alimentària | 7 | 21 | 3 |
517 | Processos diagnòstics clínics i productes ortoprotètics | 30 | 22 | 0,733 |
518 | Processos sanitaris | 87 | 111 | 1,276 |
519 | Processos i mitjans de comunicació | 17 | 44 | 2,588 |
520 | Processos i productes de tèxtil, confecció i pell | 10 | 11 | 1,1 |
522 | Processos i productes d'arts gràfiques | 10 | 21 | 2,1 |
523 | Processos i productes de fusta i moble | 8 | 19 | 2,375 |
524 | Sistemes electrònics | 9 | 28 | 3,111 |
525 | Sistemes electrònics i automàtics | 20 | 89 | 4,45 |
Cos de professors tècnics de formació professional | Places | Aspirants |
Aspirants per plaça
|
|
601 | Cuina i pastisseria | 31 | 86 | 2,774 |
602 | Equips electrònics | 2 | 5 | 2,5 |
603 | Estètica | 27 | 68 | 2,519 |
604 | Fabricació i instal·lació de fusteria i mobles | 3 | 18 | 6 |
605 | Instal·lació i manteniment d'equips tèrmics i fluids | 4 | 4 | 1 |
606 | Instal·lacions electrotècniques | 22 | 58 | 2,636 |
608 | Laboratori | 9 | 30 | 3,333 |
609 | Manteniment de vehicles | 69 | 108 | 1,565 |
610 | Màquines, serveis i producció | 3 | 4 | 1,333 |
611 | Mecanització i manteniment de màquines | 68 | 91 | 1,338 |
612 | Oficina de projectes de construcció | 3 | 9 | 3 |
614 | Operacions d'equips d'elaboració de productes alimentaris | 9 | 7 | 0,778 |
615 | Operacions de processos | 11 | 11 | 1 |
616 | Operacions i equips de producció agrària | 8 | 27 | 3,375 |
617 | Patronatge i confecció | 4 | 9 | 2,250 |
618 | Perruqueria | 14 | 73 | 5,214 |
619 | Procediments de diagnòstic clínic i ortoprotètics | 40 | 52 | 1,3 |
620 | Procediments sanitaris i assistencials | 81 | 156 | 1,926 |
621 | Processos comercials | 88 | 99 | 1,125 |
622 | Processos de gestió administrativa | 52 | 117 | 2,25 |
623 | Producció en arts gràfiques | 6 | 17 | 2,833 |
625 | Serveis a la comunitat | 34 | 129 | 3,794 |
626 | Serveis de restauració | 6 | 38 | 6,333 |
627 | Sistemes i aplicacions informàtiques | 109 | 125 | 1,147 |
628 | Soldadures | 7 | 8 | 1,143 |
629 | Tècniques i procediments d'imatge i so | 7 | 35 | 5 |
Tribunals
Els tribunals estan constituïts per un president o presidenta, designat per la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics, i per quatre vocals de de l'especialitat corresponent, en servei actiu i que ocupin un lloc de treball en centres o serveis educatius de la comarca o territori on hagi d'actuar el tribunal.
El termini de presentació de sol·licituds, per formar part com a vocal d'un tribunal de forma voluntària, és del 8 de febrer fins a l'1 de març de 2021.
Informació relacionada
Termini de presentació de sol·licituds de participació al proper procés d’oposicions docents. El termini d’inscripció és del 8 de febrer a l’1 de març
Enllaç al formulari d’inscripció
Enllaç a la consulta, impressió i pagament de la sol·licitud. (Un cop feta la inscripció).
Calendari
- Publicació de la convocatòria al DOGC: 3 de febrer de 2021
- Termini de presentació de sol·licituds: del 8 de febrer fins a l’1 de març de 2021
- Llista provisional d’admesos i exclosos: 6 ‘abril de 2021
- Termini presentació de reclamacions: del 7 al 20 d’abril de 2021
- Llista definitiva d’admesos i exclosos: finals de maig de 2021
- Proves de llengües: 18 de juny de 2021, a les 16 hores (només qui n’hagi de fer)
- Acte de presentació: 19 de juny de 2021
- Finalització del procediment: abans del 31 de desembre de 2021
Procediments que es convoquen
- Ingrés lliure i de reserva per a aspirants amb discapacitat
Per als aspirants que no són funcionaris de carrera de cap cos docent o que encara que ho siguin no tenen els requisits per participar en el procediment d’accés. Es reserva un 5% del total de places per a persones que tenen reconeguda una discapacitat física igual o superior al 33%. - Accés a un cos de grup superior
Per als aspirants funcionaris de carrera d’un cos docent del grup A2. - Adquisició de noves especialitats
Per als aspirants funcionaris de carrera d’un cos docent que volen adquirir una nova especialitat del mateix cos.
Places convocades:
L=procediment d’ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; T=total.Cos de mestres
Codi | Especialitat | L | R | T |
---|---|---|---|---|
ALL | Audició i llenguatge | 41 | 2 | 43 |
EES | Pedagogia terapèutica | 149 | 8 | 157 |
INF | Educació infantil | 310 | 16 | 326 |
PAN | Llengua estrangera: anglès | 183 | 10 | 193 |
PEF | Educació física | 118 | 6 | 124 |
PMU | Música | 149 | 8 | 157 |
PRI | Educació primària | 546 | 29 | 575 |
Total | 1.496 | 79 | 1.575 |
Cos de professors tècnics de formació professional
L=procediment d’ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; T=total.
Codi | Especialitat | L | R | T |
---|---|---|---|---|
601 | Cuina i pastisseria | 29 | 2 | 31 |
602 | Equips electrònics | 2 | 2 | |
603 | Estètica | 26 | 1 | 27 |
604 | Fabricació i instal·lació de fusteria i mobles | 3 | 3 | |
605 | Instal·lació i manteniment d’equips tèrmics i fluids | 4 | 4 | |
606 | Instal·lacions electrotècniques | 21 | 1 | 22 |
608 | Laboratori | 9 | 9 | |
609 | Manteniment de vehicles | 66 | 3 | 69 |
610 | Màquines, serveis i producció | 3 | 3 | |
611 | Mecanització i manteniment de màquines | 65 | 3 | 68 |
612 | Oficina de projectes de construcció | 3 | 3 | |
614 | Operacions d’equips d’elaboració de productes alimentaris | 9 | 9 | |
615 | Operacions de processos | 10 | 1 | 11 |
616 | Operacions i equips de producció agrària | 8 | 8 | |
617 | Patronatge i confecció | 4 | 4 | |
618 | Perruqueria | 13 | 1 | 14 |
619 | Procediments de diagnòstic clínic i ortoprotètics | 38 | 2 | 40 |
620 | Procediments sanitaris i assistencials | 77 | 4 | 81 |
621 | Processos comercials | 84 | 4 | 88 |
622 | Processos de gestió administrativa | 49 | 3 | 52 |
623 | Producció en arts gràfiques | 6 | 6 | |
625 | Serveis a la comunitat | 32 | 2 | 34 |
626 | Serveis de restauració | 6 | 6 | |
627 | Sistemes i aplicacions informàtiques | 104 | 5 | 109 |
628 | Soldadures | 7 | 7 | |
629 | Tècniques i procediments d’imatge i so | 7 | 7 | |
Total | 685 | 32 | 717 |
Cos de professors d’ensenyament secundari
E=procediment d’accés a un cos de grup superior; L=procediment d’ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; T=total.
Codi | Especialitat | E | L | R | T |
---|---|---|---|---|---|
501 | Administració d’empreses | 13 | 108 | 6 | 127 |
502 | Anàlisi i química industrial | 5 | 46 | 3 | 54 |
503 | Assessoria i processos d’imatge personal | 4 | 37 | 2 | 43 |
504 | Construccions civils i edificacions | 1 | 8 | 1 | 10 |
505 | Formació i orientació laboral | 11 | 95 | 6 | 112 |
506 | Hoteleria i turisme | 5 | 45 | 3 | 53 |
507 | Informàtica | 24 | 206 | 12 | 242 |
508 | Intervenció sociocomunitària | 7 | 63 | 4 | 74 |
509 | Navegació i instal·lacions marines | 4 | 4 | ||
510 | Organització i gestió comercial | 12 | 104 | 6 | 122 |
511 | Organització i processos de manteniment de vehicles | 5 | 46 | 3 | 54 |
512 | Organització i projectes de fabricació mecànica | 7 | 59 | 4 | 70 |
513 | Organització i projectes de sistemes energètics | 1 | 7 | 8 | |
514 | Processos de cultiu aqüícola | 2 | 2 | ||
515 | Processos de producció agrària | 3 | 21 | 1 | 25 |
516 | Processos en la industria alimentària | 1 | 6 | 7 | |
517 | Processos diagnòstics clínics i productes ortoprotètics | 3 | 25 | 2 | 30 |
518 | Processos sanitaris | 9 | 74 | 4 | 87 |
519 | Processos i mitjans de comunicació | 2 | 14 | 1 | 17 |
520 | Processos i productes de tèxtil, confecció i pell | 1 | 8 | 1 | 10 |
522 | Processos i productes d’arts gràfiques | 1 | 8 | 1 | 10 |
523 | Processos i productes de fusta i moble | 1 | 7 | 8 | |
524 | Sistemes electrònics | 1 | 8 | 9 | |
525 | Sistemes electrònics i automàtics | 2 | 17 | 1 | 20 |
Total | 119 | 1.018 | 61 | 1.198 |

El Departament d’Educació ens va informar a la mesa tècnica del 23 d’octubre de l’oferta d’ocupació pública prevista per l’any 2019, en compliment de l’acord signat amb CCOO.
Ara, el Govern ha aprovat formalment aquesta oferta. A la pàgina web del Departament podeu trobar dues ofertes públiques diferents: una corresponent a la taxa d’estabilització i consolidació de l’ocupació temporal i una altra que correspon a la taxa de reposició del 2018 (jubilacions, defuncions i altres vacants), totes dues desglossades per cossos docents.
En properes meses es concretarà quines places i de quines especialitats sortiran a la propera convocatòria d’oposicions i es parlarà de la distribució de les places restants en els anys acordats.
Notícies
Gràcies a la pressió de CCOO Educació finalment el departament informa que les persones seleccionades també poden accedir a la borsa docent.
Accés a la borsa de les persones seleccionades i no seleccionades en el procés selectiu d'oposicions
Accés a la borsa de treball de personal interí docent de les persones aprovades, no seleccionades, en el procediment selectiu d'accés als cossos docents
Termini de presentació de la documentació: del 21 d'abril al 3 de maig de 2021
Assignació de número d'ordre
Les persones que han superat la fase d'oposició en el procediment selectiu d'accés als cossos docents, que no han estat seleccionades, que no formen part de la borsa de treball de personal interí docent, s'hi incorporen automàticament.
En el cas que aquestes persones no tinguin serveis prestats, el número de barem que se'ls assigna a la borsa és el comprès entre el 55.160 i el 60.000.
Els serveis territorials corresponents es posaran en contacte amb les persones interessades per tal que manifestin les seves preferències a la borsa.
Així mateix, les persones aprovades no seleccionades que ja formen part de la borsa de treball de personal interí docent, si tenen un número de barem inferior a 55.160, mantenen el número que tinguin assignat, i si és superior a 60.000 es col·loquen en la franja del 55.160 i el 60.000.
Consulta del número d'ordre i dades de la borsa
La consulta està disponible a partir del 20 d'abril de 2021
Informació relacionada
Termini i documents que han de presentar les persones aprovades que no han estat seleccionades
Les persones que no han estat seleccionades en el procediment d'accés al cos docent corresponent, que no formen part de la borsa de treball de personal interí docent, si en volen formar part han de presentar, del 21 d'abril al 3 de maig de 2021, ambdós inclosos, els documents següents:
- Fotocòpia del títol exigit per a l'ingrés al cos o certificat acadèmic original o fotocòpia acreditativa d'haver fet tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar.
- Si es presenta el certificat acadèmic dels estudis finalitzats, cal adjuntar també la fotocòpia del rebut que acrediti el pagament dels drets d'expedició del títol.
- Si la titulació s'ha obtingut a l'estranger, cal adjuntar la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de qualificació professional que autoritza l'exercici d'una professió concreta a l'Estat espanyol.
- Si la titulació s'ha obtingut en un país de la Unió Europea també es pot presentar la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió de mestre o de professor d'educació secundària d'acord amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre. A la credencial expedida pel Ministeri d'Educació hi ha de constar expressament l'especialitat que pot impartir.
- Fotocòpia que acrediti tenir el títol oficial de màster universitari que habilita per exercir les professions regulades de professor o professora d'educació secundària obligatòria i batxillerat, de formació professional i d'escoles oficials d'idiomes.Si no es té aquest títol oficial de màster, els aspirants han d'acreditar documentalment que tenen alguns dels requisits següents:
- Haver obtingut el títol professional d'especialització didàctica, el certificat de qualificació pedagògica o el certificat d'aptitud pedagògica, abans de l'1 d'octubre de 2009.
- Haver impartit docència a l'ESO, el batxillerat, la formació professional durant dos cursos acadèmics complets o durant dotze mesos en períodes continus o discontinus, abans de l'1 d'octubre de 2009.
- Haver obtingut el títol de Màster de psicopedagogia (PSI) o bé el Màster interuniversitari en psicologia de l'educació (orientació psicoeducativa en educació secundària), sempre que es disposi de la titulació (llicenciatura o grau) que els permeti optar a impartir l'especialitat d'orientació educativa
- Haver obtingut un dels títols següents, abans de l'1 d'octubre de 2009:
- mestre o mestra
- diplomatura en professorat d'educació general bàsica
- mestre o mestra d'ensenyament primari
- llicenciatura de pedagogia o equivalent:
- llicenciatura en filosofia i ciències de l'educació: secció pedagogia, totes les especialitats de la secció ciències de l'educació
- llicenciatura en filosofia i lletres: divisió filosofia i ciències de l'educació i secció ciències de l'educació
- llicenciatura de psicopedagogia
- llicenciatura de ciències de l'activitat física i de l'esport (itinerari educació)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia de la formació musical bàsica i general)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia de qualsevol instrument)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia del cant)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia del llenguatge i l'educació musical)
- títol superior de dansa (especialitat de pedagogia de la dansa)
- llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica. Aquesta formació es pot acreditar mitjançant una certificació emesa per la universitat en què consti la superació d'un mínim de 80 crèdits de formació pedagògica i didàctica entre les matèries troncals i optatives
- llicenciatura en psicologia de l'educació
- llicenciatura en psicologia de la intervenció social, organitzacional i educativa
- llicenciatura en psicologia evolutiva i de l'educació
- 180 crèdits de pedagogia i psicopedagogia (certificació emesa per la Universitat)Les persones que tinguin una titulació equivalent a efecte de docència han d'acreditar la formació pedagògica i didàctica, d'acord amb el que estableix l'article 2 de l'Ordre EDU/2645/2011, de 23 de setembre, per la qual s'estableix la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida per les persones que tenen una titulació declarada equivalent a efectes de docència i no poden realitzar els estudis de màster.Estan exemptes d'aquest requisit les persones que abans de l'1 de setembre del 2014 han impartir docència a l'ESO, el batxillerat, o ensenyaments de formació professional durant dos cursos acadèmics complets o durant dotze mesos en períodes continus o discontinu.
- En el cas de no tenir nacionalitat espanyola, fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat o del passaport. En qualsevol dels casos, el document acreditatiu ha de ser vigent.
- Certificat mèdic ordinari i actualitzat que acrediti que no es pateix cap malaltia ni s'està afectat per alguna limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents a la funció docent.
Amb motiu de la covid-19, aquest requisit també es pot acreditar amb un informe de salut, que conté el resum de la història clínica del Centre d'Assistència Primària (CAP), del Servei Català de Salut. - Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
- Declaració responsable de no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per delictes de tràfic de persones. La declaració conté una autorització expressa perquè es pugui comprovar la veracitat de la declaració.Les persones que no presentin aquest document han de presentar un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola han de presentar el certificat negatiu de condemnes penals que expedeixen les autoritats del seu país d'origen o d'on siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual de tràfic d'essers humans.Amb motiu de la covid-19, la documentació acreditativa dels requisits es pot presentar mitjançant fotocòpia, sense necessitat que sigui compulsada. En aquest cas, haureu de signar la Declaració responsable sobre l'autenticitat de la còpia de la documentació presentada.
- Si és el cas, Declaració responsable sobre l'autenticitat de la còpia de la documentació presentada telemàticament per adjuntar al vostre expedient personal.
La sol·licitud, la declaració responsable i la resta de documentació, s'ha d'escanejar i enviar per via telemàtica als serveis territorials preferents o al CEB a través del registre electrònic (petició genèrica). Les sol·licituds s'han d'entrar indicant el Servei Territorial en el que vau realitzar les oposicions. Atès que la petició genèrica té un límit de 5 Mb per petició, és possible que hagueu d'adjuntar els fitxers comprimits o bé presentar més d'una petició.
Per presentar la documentació per registre presencial, heu de sol·licitar cita prèvia (seleccioneu "Educació" i després "Registre Administratiu").
El Departament d'Educació ha publicat la RESOLUCIÓ EDU/1330/2021, de 4 de maig, de suspensió temporal de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats.
Com ja vam explicar al Comunicat oposicions docents 20-21: Novetats mesa sectorial 5/5/21:
Davant la preocupació generada per la presentació de reclamacions administratives individuals per impugnar la convocatòria d’oposicions (presentació que ha estat animada per altres sindicats i la plataforma que està en contra de les oposicions) el Departament ens ha publicat aquesta resolució informant que queden en suspensió, mentre es preparen les respostes per part de l'assessoria jurídica del Departament d'Educació. Una vegada resoltes aquestes reclamacions, la convocatòria seguirà endavant i es mantindrà la convocatòria. Es mantindrà el calendari previst de realització de les fases: al juliol la fase d’oposició (proves) i al setembre, la de concurs (mèrits).
RESOLUCIÓ EDU/1330/2021, de 4 de maig, de suspensió temporal de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats.
En data 3 de febrer de 2021 es publica al DOGC núm. 8332 la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats.
Contra aquesta Resolució s'han interposat nombrosos recursos potestatius de reposició en els quals consta la sol·licitud de suspensió de l'execució de la Resolució impugnada fins que aquests es resolguin i notifiquin.
D'acord amb l'article 117.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha produït la suspensió de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, des del dia 26 de març de 2021, atès que no ha estat possible dictar les resolucions corresponents en relació amb les sol·licituds de suspensió esmentades dins el termini establert.
D'acord amb l'article 117.5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, cal publicar aquesta Resolució de suspensió al DOGC.
Resolc:
La suspensió temporal de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats, amb efectes del dia 26 de març de 2021, fins a la notificació de la resolució dels recursos potestatius de reposició presentats, data que s'informarà al web del Departament d'Educació.
Barcelona, 4 de maig de 2021
Josep Bargalló Valls
Conseller d'Educació
El Departament d’Educació ha publicat la resolució EDU/1181/2021, de 20 d’abril, per la qual es fan públiques les llistes de persones aspirants que han estat seleccionades en el concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats, convocat per la Resolució EDU/17/2020, de 13 de gener.
Enllaç al DOGC
El Departament d’Educació ha publicat la resolució EDU/1181/2021, de 20 d’abril, per la qual es fan públiques les llistes de persones aspirants que han estat seleccionades en el concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats, convocat per la Resolució EDU/17/2020, de 13 de gener.
Enllaç al DOGC
El Departament d'Educació ha publicat la RESOLUCIÓ EDU/1330/2021, de 4 de maig, de suspensió temporal de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats.
Com ja vam explicar al Comunicat oposicions docents 20-21: Novetats mesa sectorial 5/5/21:
Davant la preocupació generada per la presentació de reclamacions administratives individuals per impugnar la convocatòria d’oposicions (presentació que ha estat animada per altres sindicats i la plataforma que està en contra de les oposicions) el Departament ens ha publicat aquesta resolució informant que queden en suspensió, mentre es preparen les respostes per part de l'assessoria jurídica del Departament d'Educació. Una vegada resoltes aquestes reclamacions, la convocatòria seguirà endavant i es mantindrà la convocatòria. Es mantindrà el calendari previst de realització de les fases: al juliol la fase d’oposició (proves) i al setembre, la de concurs (mèrits).
RESOLUCIÓ EDU/1330/2021, de 4 de maig, de suspensió temporal de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats.
En data 3 de febrer de 2021 es publica al DOGC núm. 8332 la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats.
Contra aquesta Resolució s'han interposat nombrosos recursos potestatius de reposició en els quals consta la sol·licitud de suspensió de l'execució de la Resolució impugnada fins que aquests es resolguin i notifiquin.
D'acord amb l'article 117.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha produït la suspensió de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, des del dia 26 de març de 2021, atès que no ha estat possible dictar les resolucions corresponents en relació amb les sol·licituds de suspensió esmentades dins el termini establert.
D'acord amb l'article 117.5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, cal publicar aquesta Resolució de suspensió al DOGC.
Resolc:
La suspensió temporal de l'execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats, amb efectes del dia 26 de març de 2021, fins a la notificació de la resolució dels recursos potestatius de reposició presentats, data que s'informarà al web del Departament d'Educació.
Barcelona, 4 de maig de 2021
Josep Bargalló Valls
Conseller d'Educació
El Departament d'Educació ha publicat la correcció d'errades de la convocatòria d'oposicions 20-21. Els dos punts a destacar són:
- NO hi haurà qüestions prèvies a la prova pràctica del cos de mestres.
- Correcció de la referència a un apartat de la normativa.
Havent observat errades a la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i adquisició de noves especialitats, publicada al DOGC núm. 8332, de 3 de febrer de 2021, se'n detallen les correccions oportunes:
A la pàgina 62, a l'annex 5, el segon paràgraf de la base 2.2 Unitat didàctica, on diu:
“Les persones aspirants han de preparar i exposar, davant del tribunal, una de les activitats d'ensenyament aprenentatge (títols LOE) o unitat didàctica (títols LOGSE) d'entre totes les incloses en la seva programació, triada d'acord amb el que s'indica en el punt 6.4.1.1 de l'annex 1.”,
Ha de dir:
“Les persones aspirants han de preparar i exposar, davant del tribunal, una de les activitats d'ensenyament aprenentatge (títols LOE) o unitat didàctica (títols LOGSE) d'entre totes les incloses en la seva programació, triada d'acord amb el que s'indica en el punt 7.4.1.1 de l'annex 1.”.
A la pàgina 71, a l'annex 7, l'apartat 1. Per al cos de mestres, on diu:
“Les persones aspirants disposen d'un màxim de 3 hores per resoldre aquesta prova. El temps aproximat de distribució del contingut de la prova és: 1 hora les qüestions prèvies i 2 hores per la construcció de la situació d'aprenentatge. Les qüestions prèvies seran corregides directament pel tribunal.”,
Ha de dir:
“Les persones aspirants disposen d'un màxim de 3 hores per resoldre aquesta prova.”.
Barcelona, 10 de maig de 2021
Tal com us informàrem quan es produí la suspensió, el Departament d’Educació, va fer suspensió de la convocatòria mentrestant es preparaven les respostes per part de l'assessoria jurídica als recursos individuals potestatius de reposició. Una vegada aquestes reclamacions han estat contestades, la convocatòria segueix endavant.
Fi de la suspensió temporal
En data de 17 de maig de 2021, finalitza la suspensió temporal de l’execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats, un cop notificada a totes les persones recurrents la resolució dels recursos potestatius de reposició interposats contra aquesta Resolució.
En data 7 de maig de 2021, es va publicar al DOGC núm. 8403 la Resolució EDU/1330/2021, de 4 de maig, de suspensió temporal de l’execució de la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció docent i adquisició de noves especialitats. Aquesta suspensió va estar motivada per la impossibilitat de donar resposta a diversos recursos potestatius de reposició interposats contra l'esmentada convocatòria en el termini d’un mes des de la seva presentació, i ha estat efectiva fins a la notificació de la resolució d'aquests recursos potestatius a les persones recurrents.
Tot i això, d’acord amb l’article 117.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i per garantir els drets de les persones participants en la convocatòria, així com també el calendari establert per al desenvolupament del concurs-oposició, es conserven els actes administratius realitzats durant la suspensió temporal.
El Departament d'Educació ha publicat la Resolució EDU/1582/2021, de 21 de maig, per la qual es nomenen els tribunals del concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats (DOGC núm. 8419, de 27.5.2021).
Ja es pot consultar les seus dels diferents tribunals de les properes oposicions docents.
Aquí ho tens resumit. Tribunals i seus
Llista definitiva
Resolució de la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics, de 3 de juny de 2021, per la qual es declara aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses a la convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats convocat per Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener.
Podeu troba la informació a la web d'oposicions perquè les persones participants puguin fer la consulta i, a la vegada, tota la llista dels participants a l'e-tauler, juntament amb la resolució.
Resolució llista definitiva admesos i exclosos concurs oposició docents
El Departament d'Educació ha publicat RESOLUCIÓ EDU/1819/2021, de 9 de juny, per la qual es fa pública la composició de les comissions de selecció del concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats convocat per la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener.
Data de l'inici del procediment selectiu:
Dia de la prova de de llengües: 18 de juny de 2021, a les 16 hores
Dia de l'acte de presentació: 19 de juny de 2021, a partir de les 10 hores
Els tribunals poden convocar les persones aspirants per a l'acte de presentació distribuïdes per franges horàries, a partir del dia 19 de juny a les 10 h, per la situació sanitària actual i per afavorir l'acompliment de les mesures de seguretat i d'higiene establertes per les autoritats sanitàries per fer front a la covid-19.
Totes les persones aspirants han de consultar a l'aplicació del "Tauler de l'aspirant" l'hora en què estan convocades per a l'entrega de la programació didàctica i han de portar imprès, degudament complimentat i signat de casa el model 1, la declaració responsable que es coneixen i accepten les mesures de salut pública i seguretat vigents i que no concorren motius de salut que puguin impedir la participació en la realització de la prova. No es podrà accedir a l'edifici seu del tribunal fora de l'hora indicada pel tribunal en la convocatòria corresponent.
- Declaració responsable per emplenar i presentar a l’entrada del centre educatiu el dia de la prova
- Declaració responsable per impossibilitat de presentar-se a la primera prova o a la lectura del supòsit pràctic per circumstàncies excepcionals sobrevingudes i sol·licitud d’ajornament de la prova o lectura
- Declaració responsable per impossibilitat de presentar-se a la prova per coincidència amb la data de part o els dies immediatament anteriors o posteriors i sol·licitud d’ajornament de la prova
S'ha aprovat el document de Mesures de prevenció per les persones aspirants que estableix qüestions que les persones aspirants hauran de tenir en compte per a l'accés als centres on es celebraran els actes de la prova de llengües i d'entrega de la programació didàctica.
Si creus que s'ha realitzat una valoració incorrecta de la teva primera prova CCOO t'informa, està al teu costat i et dóna les eines per fer-ho!
Una vegada finalitzada la primera prova, s'ha d'exposar en el tauler d'anuncis del centre on aquesta s'hagi realitzat i en el web del Departament d'Educació – tauler de l'aspirant, la llista provisional amb la puntuació obtinguda per totes les persones participants en la primera prova i s'ha d'obrir un termini de dos dies hàbils, a comptar des de la publicació, per a la presentació de reclamacions per escrit referides a aquesta prova, davant del tribunal pel sistema que s'indiqui en el tauler de l'aspirant en el moment de la publicació. Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades mitjançant resposta escrita, suficientment motivada d'acord amb els criteris de correcció, i fetes les actuacions que siguin pertinents, els tribunals han de fer pública la llista amb la puntuació definitiva de la primera prova. Contra aquesta valoració les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el director general de Professorat i Personal de Centres Públics, en el termini d'un mes.Plantilla de reclamació
CCOO seguim lluitant per unes oposicions transparents i amb garanties
CCOO Educació hem estat denunciant les incidències que s'estan donant en alguns tribunals. Tanmateix necessitem recopilar el màxim d'informació possible i totes les possibles incidències que s’estan produint per denunciar-ho, fer-ho públic i intentar millorar el procés d’oposicions. És per això que et demanem que ens expliquis si has patit alguna incidència en aquest procés. També volem saber quins aspectes milloraries i quines propostes i modificacions faries per les properes oposicions.
Les teves dades seran protegides i tractades anònimament, però necessitem les teves dades personals per posar-nos en contacte amb tu per resoldre dubtes i aclariments que ens puguin sorgir.
Formulari de denúncia i propostes
Adhereix-te al manifest
El sistema d’accés a la funció pública és molt millorable i des de CCOO hem lluitat per millorar-lo, demanant menys valoració de la part teòrica i més de la pràctica, per exemple. Però volem continuar fent propostes que suposin millores en tot el procediment per garantir un sistema just, transparent i sense arbitrarietats amb les màximes garanties. Per això el teu suport és imprescindible! Tant si ja ets funcionari/ària, hagis o no aprovat, o bé encara no hi has participat, això t'afecta directament, i la democràcia dels centres també depèn de l'estabilitat de plantilles. Implica't i adhereix-te al manifest.
Manifest en pdf
Adhereix-te al manifest: → Formulari d'adhesió
Informació aquí
El tribunal ha de donar publicitat de les puntuacions obtingudes de la part A) i B) de la segona prova, pel codi assignat a cada aspirant, en el tauler d'anuncis dels centres on aquestes s'hagin realitzat i a la web del Departament d'Educació, al “tauler de l'aspirant”.
Posteriorment, una vegada les persones aspirants siguin identificades, es fa pública la llista provisional de manera nominal amb les puntuacions obtingudes en la segona prova i s'obre un termini de dos dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació, per a la presentació de reclamacions per escrit referides a aquesta prova, davant del tribunal pel sistema que s'indiqui en el tauler de l'aspirant en el moment de la publicació.
Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades mitjançant resposta escrita, suficientment motivada d'acord amb els criteris de correcció, i fetes les actuacions que siguin pertinents, els tribunals han de fer pública la llista definitiva amb la puntuació definitiva de la segona prova.
Contra aquesta valoració les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el director general de Professorat i Personal de Centres Públics, en el termini d'un mes.
- 1er Reclamació tribunal: dos dies hàbils (Model reclamació)
- 2n Si calgués es pot interposar un recurs d'alçada en el període màxim d'un mes.
VOLEM UNES OPOSICIONS TRANSPARENTS I AMB GARANTIES!
Si tens mig minut, signa el manifest per unes oposicions més justes i transparents.
El Departament ignora la proposta de CCOO d’exempció de les persones amb un any d’experiència docent
El DOGC d’avui ha publicat la RESOLUCIÓ EDU/3026/2021, de 6 d’octubre, de regulació de la fase de pràctiques prevista a la Resolució EDU/17/2020, de 13 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats.
El Departament d’Educació torna a ignorar les propostes de millora que des de CCOO fem arribar a la mesa sectorial. A la darrera mesa, CCOO vam proposar l’exempció de la fase de pràctiques de les persones funcionàries en pràctiques que tinguessin un any o més d’experiència docent. Considerem que no és necessari que persones que ja han passat diferents processos d’avaluació i selecció i que tenen una experiència provada en els centres educatius hagin de superar una altra fase de selecció després d’haver superat unes oposicions.
Aquesta exempció és possible, ja que la normativa estatal que regula l’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats a cossos docents ( Real Decreto 276/2007, de 23 de febrer) diu que les administracions educatives poden regular l’exempció de la fase de pràctiques a qui hagi exercit almenys un curs escolar. Per tant, el Departament podia haver aplicat aquesta exempció per a no aclaparar més les persones que anteriorment ja han estat avaluades positivament i descarregar de feina molts equips directius, inspeccions i personal docent en general, però no ens ha volgut escoltar.
Des de CCOO continuarem fent propostes i pressionant per aconseguir millores pels treballadors i treballadores de l’educació.
El Departament d'Educació ha publicat la RESOLUCIÓ EDU/3542/2021, de 26 de novembre, per la qual es fan públiques les llistes de persones aspirants que han estat seleccionades en el concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats, convocat per la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener.
Dins del termini de vint dies naturals, que s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al DOGC, les persones aspirants seleccionades han de presentar el document de les declaracions responsables, publicat al Tauler de l’aspirant de la pàgina web del Departament d'Educació, preferentment, si es disposa de signatura electrònica, a través de l'enllaç al tràmit per mitjans electrònics https://ovt.gencat.cat/gsitgf/AppJava/traint/renderitzar.do?reqCode=inicial&set-locale=ca_ES&urlRetorn=http://www20.gencat.cat/portal/site/OVT&idServei=EDUOPOSOLC o, si no es disposa de signatura electrònica, als serveis territorials del Departament d'Educació, al Consorci d'Educació de Barcelona, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona, als Serveis Centrals del Departament d'Educació o per qualsevol dels mitjans que estableix l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, adreçat a la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics del Departament d'Educació.
La lluita sindical dona els seus fruits
Aquestes oposicions han sigut possibles gràcies a l’acord signat el 16 de juny de 2017 per CCOO i UGT per reduir fins al 8% la taxa d’interinitat, garantint un lloc de treball estable, en millors condicions i amb independència de criteris subjectius i arbitraris.
Per unes oposicions transparents i amb garanties
Des de CCOO estem lluitant per unes oposicions transparents i amb garanties, per això el teu suport és imprescindible! Tant si ja ets persona funcionaria, si has aprovat o no, com si no has participat mai en unes oposicions, això t'afecta directament. La democràcia dels centres també depèn de l'estabilitat de plantilles. Implicat i adhereix-te al manifest.
Informa't al moment (Butlletí Funcionàries En Pràctiques)
Si vols informació de les novetats relacionades amb el món laboral en l'educació (funcionariat en pràctiques, concurs de trasllats, formació, etc.), pots apuntar-te als butlletins de temes específics en aquest enllaç.
Per CCOO és imprescindible que totes les CC.AA. esperin a publicar les seves convocatòries de processos selectius del curs 2021-2022 quan estiguin en vigor les modificacions en el Real Decret.
A Catalunya ja tenim la possibilitat que sigui així gràcies al vot únic de CCOO a la Mesa sectorial del 15 de desembre que va aconseguir que la convocatòria d’oposicions sigui com més aviat millor, però amb el nou sistema que millorarà les condicions per l’estabilització de les persones interines i no immediatament amb un sistema de proves eliminatòries i poc pes de l’experiència.
Així mateix, CCOO hem portat a la mesa de negociació estatal altres temes de màxima urgència, entre ells la necessitat de solucionar el pas del professorat tècnic d’FP al cos del grup A1, recuperar les mesures de seguretat i salut proposades i algunes aplicades en el curs anterior, incloent-hi la contractació de professorat, així com la reducció de la càrrega lectiva amb caràcter bàsic a tot l’Estat i les qüestions relatives a l’estatut docent i a la carrera professional.
El Ministeri ha presentat la seva proposta amb els canvis introduïts en la reunió d’ahir amb les CC.AA. En el concurs oposició les principals modificacions respecte a la proposta anterior són les següents:
- S’opta per l’opció d’exposició d’una unitat didàctica en la part B, en lloc que es triï entre una programació o una unitat.
- S’estableix en tots els casos que l’experiència que puntuarà serà la de l’especialitat a la qual s’opta en centres públics, en major grau, i la d’especialitats del nivell educatiu al qual s’opta en altres centres en molta menor mesura. S’elimina la valoració d’altres categories d’experiència docent.
- Es puja el pes en el barem del concurs oposició, en l’apartat d’altres mèrits, per haver superat la fase d’oposició en anteriors processos, a 0,75 punts.
CCOO hem valorat positivament que s’incloguin reivindicacions fonamentals que hem estat defensant des de fa molt temps, com són:
- Proves no eliminatòries sense cap nota de tall entre elles en la fase d’oposició i reducció i simplificació d’aquesta fase.
- Valor no substituïble de l’experiència en el barem de mèrits de la fase de concurs, portant l’experiència a un 28% no substituïble per altres mèrits del total del concurs oposició.
Això ha estat possible gràcies a la insistència i a les actuacions de CCOO i a l’Acord general de pla de xoc per a l’estabilització i la reducció de la temporalitat amb Funció Pública.
No obstant això, hi ha qüestions molt importants que s’han de millorar i alguns canvis respecte a l’anterior proposta que considerem inadequats:
- És absolutament imprescindible que l’experiència en l’educació pública, encara que sigui en una altra especialitat o cos, es valori (a pesar que pugui ser menor que la de la mateixa especialitat o cos) i donar una puntuació molt superior en comparació amb qualsevol experiència en altres àmbits.
- La formació permanent ha d’estar inclosa en el barem.
- Hauria de tenir-se en compte el fet d’haver aprovat en oposicions anteriors a 2012.
- No hi ha cap raó perquè, encara que la fase d’oposició tingui una única nota global, no es conegui el desglossament de la nota de les dues parts.
- Ha d’existir exempció de l’avaluació de la fase de pràctiques per a les persones aspirants amb temps extens de serveis prestats, independentment de la manera per la qual accedeixin.
- Ha de simplificar-se també l’accés a un cos de grau superior i a noves especialitats per al personal funcionari de carrera.
- Ha d’assegurar-se, com planteja la Llei, que els processos siguin compatibles amb els concursos de trasllats i amb donar resposta al personal funcionari de carrera en expectativa de destí.
- Ha de delimitar-se més quines especialitats tindran prova pràctica. Això ha de ser una cosa excepcional, molt concreta i definida.
- Han de definir-se mesures perquè en cap cas quedin places desertes en els processos per cap torn d’ingrés o accés.
- CCOO també hem plantejat mesures per millorar el funcionament dels processos en relació amb les condicions dels tribunals, com disminuir el nombre d’aspirants per tribunal, assegurar l’anonimat, optimitzar la coordinació dels criteris d’avaluació i la transparència del procés.
Per a CCOO és fonamental que les modificacions s’apliquin ja en la pròxima convocatòria de processos selectius que s’han de celebrar a la fi del curs 2021-2022, com anem exigint-li públicament al Ministeri i com hem aconseguit ja a Catalunya.
Queda clar a la proposta del Ministeri que totes les places convocades per concurs oposició, tant les que siguin d’estabilització com les de reposició, aniran per la transitòria 4a des d’ara i fins al 2024, i cal que les CC.AA. esperin a publicar les seves convocatòries de processos selectius del curs 2021-2022 a què estiguin en vigor aquestes modificacions al RD, tal com va succeir, en terminis similars, amb la transitòria 3a el 2018.
Sobre la definició de la transitòria 5a d’ingrés excepcional al concurs de mèrits sense oposició, CCOO hem reiterat les qüestions que suposa. És un tema complex, doncs, en ser una cosa completament nova i en haver-se introduït a última hora a la Llei, planteja dubtes de seguretat jurídica i efectes no previstos al no estar ben pensat i dissenyat. Això requereix un estudi més calmat.
Entenem que des del Ministeri s’ha intentat plantejar una proposta amb la màxima seguretat jurídica possible, tenint en compte que segons la Llei ha de ser un concurs de lliure concurrència i que respecti el màxim possible els principis constitucionals d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. No obstant això, els efectes d’aquest concurs, els greuges comparatius i els efectes crida que pot produir la seva aplicació són força insospitats, sigui quin sigui el nombre de places –doncs la Llei parla en tot moment de places i no de persones– que vagin per aquest procediment al sector docent, amb la complexitat que planteja definir-les.
El concurs-oposició té un historial de negociacions i propostes prèvies a les taules de negociació i està també a l’Acord sindical amb Funció Pública, però aquest no és el cas del concurs de mèrits sense oposició que no ha estat negociat anteriorment.
El Ministeri ha recollit les nostres propostes i inquietuds, però no ha donat cap resposta concreta sobre els canvis que acceptarien introduir definitivament, excepte la intenció de poder incloure la formació permanent al barem i estudiar la modificació de les categories de valoració de l’experiència. S’han compromès a remetre’ns un nou text amb la major celeritat possible.
En qualsevol cas, CCOO continuarem lluitant perquè surtin les suficients places totals per reduir la temporalitat a un màxim del 8%. És necessària la convocatòria de més de 125.000 places, entre els diferents conceptes, a nivell estatal des d’ara i fins al 2024. A més, continuarem exigint l’eliminació de la limitació que suposa la taxa de reposició per poder ampliar de manera significativa les plantilles.
Tinguis l’experiència que tinguis, sense places no hi ha plaça.
Altres qüestions plantejades per CCOO en la Mesa sectorial estatal:
- CCOO hem urgit una vegada més al Ministeri a establir de manera immediata un procediment clar, àgil i senzill que les CC.AA. apliquin simultàniament per al pas del professorat tècnic d’FP al cos del grup A1 i les mesures necessàries per assegurar-lo també en les 10 especialitats del cos singular. El retard és enorme i inadmissible. També hem exigit que s’estableixi amb les CC.AA. un complement d’equiparació salarial per al professorat tècnic que no compleixi el requisit del pas al grup A1.
- CCOO hem plantejat la situació de gran increment de brots COVID en centres educatius i recordat l’error, que ja va denunciar en el seu moment, de relaxar les mesures de seguretat i salut, amb la reducció de les distàncies de seguretat i l’increment de les ràtios a les aules que es van acordar a l’inici d’aquest curs en la Conferència Sectorial amb les CC.AA. Exigim que es torni a les mesures del curs passat i s’ampliïn, per a això ha de tornar-se a contractar a tot el professorat necessari per fer realitat aquesta imprescindible reducció del número d’alumnat per grup.
- Per descomptat, és necessari abordar temes pendents des de fa ja massa temps, com la reducció de la càrrega lectiva amb caràcter bàsic en tot l’Estat i les qüestions relatives a l’estatut docent i a la carrera professional.
Una vegada més, el Ministeri ha recollit tot el que hem plantejat, però no ha donat respostes concretes, excepte parcialment en el cas del traspàs de cos del professorat tècnic de Formació Professional, el retard del qual han excusat per la tramitació de la Llei de l’FP, encara que han anunciat que estan treballant en aquest tema i que convocaran en breu una reunió de la mesa per a abordar aquesta qüestió.