25-N, Dia internacional per a l’eliminació de les violències contra les dones i les criatures, 2020_

25-N, Dia internacional per a l’eliminació de les violències contra les dones i les criatures, 2020
Ni un pas enrere! Ens volem vives i lliures!
Com cada any, CCOO de Catalunya celebrem diversos actes al voltant del 25 de Novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les dones. Aquest dia commemorem la data en què es produí el violent assassinat de tres germanes, activistes polítiques, en mans de la policia secreta de la dictadura de la República Dominicana al 1960. Al 1981 es va iniciar la commemoració amb una convocatòria anual i al 1999 l’Assemblea General de Nacions Unides va assumir-ne la reivindicació.
Commemorem aquest dia arreu del món per denunciar la violència que s’exerceix sobre les dones, que té el seu origen en la manca d’equitat i la discriminació, i per reclamar la seva eliminació.
Els actes previstos són:
22 de novembre
Participació a la Cadena Feminista. Podeu apuntar-vos en el següent enllaç: http://novembrefeminista.caladona.org
23 de novembre
Presentació i llançament de la campanya #JoTambé
24 de novembre
Roda de premsa de presentació de l’informe de violències i presentació de la inciativa Locals amb porta violeta de CCOO, amb Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.
25 de novembre
Dia internacional per a l’eliminació de les violències contra les dones.
26 de novembre
Acte en línia sobre els feminicidis a Mèxic: “Feminicidi, injustícia i impunitat a Mèxic: El cas emblemàtic de Marisela Escobedo”.
Organitza: Fundació Pau i Solidaritat i Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya
Hora: 18.00-19.30 h, en línia, via Meet. Cal omplir el formulari d’inscripció
Hi intervenen:
Esther Caballé, directora de la Fundació Pau i Solidaritat
Liliana Reyes, coordinadora de CCOO de l’Hospitalet i activista mexicana a Barcelona
Lucha Castro, Defensora dels Drets Humans i advocada de Marisela Escobedo
Alba Garcia, secretaria de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya
Es recomana visualitzar previament el documental que està disponible a la plataforma Netflix. Us deixem enllaç del trailer: https://www.youtube.com/watch?v=2vsHHKwqPD8
Data pendent de concretar
Acte organitzat pel grup d’homes feministes de CCOO, amb la participació del doctor Miguel Lorente.
Aquesta informació s’anirà ampliant a mesura que es tinguin les dades pendents de concretar.
Feu clic per veure el cartell del 25N o el manifest del 25N