“EDUCACCIO”: Revista de Política Educativa, nº 2.
Coincidint amb les jornades de l’escola inclusiva, ja tenim el número 2 de la revista “Educacció“.
Aquesta vegada, des de la “Secció Sindical de CCOO de 7 i Tria” hi hem col·laborat, mitjançant un article molt interessant escrit pel nostre company Jordi Amate, que porta per títol:
“Història del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya”.
Si voleu fer-ne una ullada, el link és:
https://bit.ly/2Cw4g4r
Aquí teniu les primeres línies, per a que aneu fent boca:
1. Inici Tot i que el terme educació no formal és
relativament recent, les primeres formes d’aquesta educació apareixen a
Europa a finals del segle XIX, lligat al procés d’industrialització i
les idees democràtiques. En els seus orígens, l’educació no formal es
basava en l’educació d’adults, especialment en l’alfabetització.
relativament recent, les primeres formes d’aquesta educació apareixen a
Europa a finals del segle XIX, lligat al procés d’industrialització i
les idees democràtiques. En els seus orígens, l’educació no formal es
basava en l’educació d’adults, especialment en l’alfabetització.
L’any
1949, en la primera trobada internacional de la UNESCO, l’alfabetització
a través de l’educació no formal apareixia com a una finalitat en sí
mateixa. Posteriorment, l’oferta es va anar diversificant, fent-se més
habitual l’educació permanent, l’educació transitòria i l’educació
complementària.
1949, en la primera trobada internacional de la UNESCO, l’alfabetització
a través de l’educació no formal apareixia com a una finalitat en sí
mateixa. Posteriorment, l’oferta es va anar diversificant, fent-se més
habitual l’educació permanent, l’educació transitòria i l’educació
complementària.
A grans trets, i des d’un punt de vista generalitzant,
l’evolució de l’educació en el Lleure a Catalunya ha estat com segueix:
l’evolució de l’educació en el Lleure a Catalunya ha estat com segueix:
(ara és quan heu d’anar al link , per a seguir llegint!!).