L’educació no es toca: concentració davant de “Delegación del Gobierno”

Avui prop d’un centenar de delegats i
delegades de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya ens hem concentrat al
Davant de la “Delegación del Gobierno” per denunciar la campanya de
criminalització i difamació que continua havent-hi en contra de l’escola
catalana i el personal educatiu. 
Ens hem fet presents amb diferents cartells de
“JoAdoctrino” i hem llegit el comunicat que podeu trobar tot seguit.
Pots veure un àlbum de fotos de la concentració aquí

Comunicat de la Federació d’Educació de les CCOO de Catalunya

Ja fa setmanes que el conjunt de treballadors i treballadores de l’educació estem patint una campanya de criminalització i acusacions d’adoctrinament per part de responsables polítics  i diverses associacions algunes de les quals han derivat amb denúncies penals a docents o direccions concretes que comporten la seva citació per declarar als jutjats. També s’hi ha afegit  la denúncia a dirigents sindicals o la campanya promovent la delació per part de Societat Civil Catalana. Aquestes denúncies estan creant malestar i angoixa a tota la comunitat educativa i volen posar en risc el nostre model  educatiu compromès amb els valors cívics i democràtics de convivència de la nostra societat.
El personal docent ha demostrat a bastament la seva preparació i dignitat professional per educar als infants i joves en el respecte als valors de pluralitat, diversitat i convivència com a vertebradors d’una societat oberta com la nostra. Els i les mestres amb el seu esforç i professionalitat han mantingut la funció de cohesió social i de convivència democràtica  als centres escolars. CCOO estem convençuts que aquestes denúncies no faran més que demostrar la innocència i la bona tasca de les treballadores de l’educació.
Amb aquesta encartellada  simbòlica, que avui escenifiquen amb la consigna #JoAdoctrino, CCOO exigim que s’acabi amb aquesta campanya difamatòria cap a l’escola catalana que posa en dubte la professionalitat i l’honorabilitat de les persones que treballem en l’educació a Catalunya. Fem des d’aquí una crida pública a tota la comunitat educativa i al conjunt de la societat a seguir  desenvolupant estratègies unitàries per fer front a aquests atacs i defensar una escola catalana, oberta i plural.