Assemblea el 15 de març i setmana de lluita del 22 al 29 de març


L’aprovació, amb la majoria absoluta del PP, però amb el rebuig de la comunitat educativa expressada al carrer en diferents mobilitzacions i vagues, planteja canviar aspectes de l’educació que al nostre entendre són irrenunciables: un sistema d’immersió lingüística elogiat internacionalment, una autoavaluació i avaluació continuada (plantejant revàlides i avaluacions punitives externes comunes a tot l’estat), una educació inclusiva (creant itineraris i segregant l’alumnat de forma primerenca segons els resultats), la participació i representació dels claustres i consells escolars en la presa de decisions (minvant les seves funcions i transferint-les a una figura de direcció molt més jeràrquica, autoritària i gerencial)…
A Catalunya, el Govern està escanyant els serveis públics amb uns pressupostos i polítiques de retallades que posen en perill els fonaments de l’estat del benestar. A més de reduir la qualitat dels serveis, a tota persona empleada pública se li pren una paga extra, se li redueix el sou quan es posa malalta i se li pren un mínim del 15% de sou i de jornada si és personal interí o substitut. A més, el Departament d’Ensenyament, espera 15 dies a cobrir una substitució, augmenta l’horari lectiu del professorat, està tancant línies públiques, quan a les concertades se’ls dóna de marge fins al final de tot el procés d’inscripció, i està acceptant unes ràtios d’alumnes per mestre que signifiquen directament tancar grups públics i empitjorar la qualitat de l’ensenyament.
La consellera Rigau està aplicant molts aspectes de la LEC amb la introducció d’una sèrie de decrets (de provisió i plantilles, autonomia, direcció…) que allunyen al claustre i la resta de la comunitat educativa de la participació i presa de decisions dels centres educatius i obliga les direccions de centres públics a assumir unes responsabilitats que pertanyen a l’administració educativa. Tot plegat obre la porta a la discrecionalitat, provoca una gran desorganització en els centres educatius i crea les condicions per deteriorar una educació de qualitat a l’escola pública.
Per fer front a aquestes polítiques tant estatals com catalanes i perquè tenim dret a decidir quina llei d’educació volem, els sotasignats convoquem a defensar aquestes reivindicacions en les següents accions i mobilitzacions:
• No aplicació de la LOMCE. Declaració formal d’insubmissió per part de la Conselleria d’Ensenyament.
• No aplicació de la LEC i retirada del Decret de provisió i plantilles.
• Cap tancament a la pública.
• Substitucions des del 1r dia al 100%. Contractacions exclusives de mitja jornada i sencera amb el salari corresponent.
• Per la defensa de la immersió lingüística i de la llengua catalana.
CCOO · USTEC·STEs · CGT · Assemblea de docents i treballadores de l’ensenyament
Cliqueu aquí per descarregar-vos el Manifest (pdf)