Terrassa.Curs de formació pública / laborals EL TACTE AFECTIU EN L’EDUCACIÓ INFANTIL (1er trimestre 2014/2015)

Curs 100% subvencionat
INSCRIPCIÓ TANCADA
Destinataris:
Curs adreçat als treballadors i treballadores, en actiu, de l’àmbit educatiu públic: professorat del sector públic, personal laboral del Departament d’Educació i personal de les universitats públiques. MÉS ESPECÍFIC: (Mestres, educador/es infantils i altres professionals vinculats a l’educació infantil (etapa 0/6).
IMPORTANT: SI EN EL
MOMENT COMENÇAR EL CURS NO ESTEU TREBALLANT, NO HI HA CAP PROBLEMA, SEMPRE QUE
TINGUEU ALGUNA NÒMINA PÚBLICA DEL 2014
MOMENT COMENÇAR EL CURS NO ESTEU TREBALLANT, NO HI HA CAP PROBLEMA, SEMPRE QUE
TINGUEU ALGUNA NÒMINA PÚBLICA DEL 2014
Lloc de realització:
EBM Tabalet de Terrassa (Ctra. de Castellar, 410 (La Grípia), 08227 Terrassa.)
Durada: 20 hores
Dates: Setembre: 3, 4, 5, 8 i 9 de setembre
Horari: de 15:30 a 19:30h.
Formadors: Mercè Simon Mont i Maria del Castillo López (membre d’ATAEI)
OBJETIUS:
- Sensibilitzar i donar informació de la importància del sentit del tacte, als professionals que treballen en el camp de l’educació (escoles bressol, i d’educació infantil, ludoteques, i altres)
- Incorporar el tacte afectiu sense ser invasius, per aconseguir una vivència positiva, respectuosa i enriquidora per ambdues parts (infant/educador/a), per fer del tacte afectiu un eina de relació i comunicació entre l’infant i l’educador/a i entre els mateixos infants.
CONTINGUTS:
- El tacte en l’educació infantil – Introducció.
- L’educació a través de la historia.
- Beneficis del tacte i de la nutrició afectiva en la primera infància.
- La importància dels vincles afectius en el procés de l’aprenentatge dels infants.
- El desenvolupament del sistema nerviós: Consideracions pràctiques i aplicacions a l’aula.
- Temperaments en la infància.
- Las somatitzacions en las diferents parts del cos del infant.
- L’apropament a través del tacte per un treball profund de les actituds.
- Els infants amb necessitats especials en l’educació infantil: algunes consideracions.
- Context i estratègies per a la introducció del tacte afectiu.
- Apropament a través del tacte.
- Adaptació del tacte afectiu i del massatge segons les edats.
- Currículum de Educació Infantil i tacte afectiu.
METODOLOGÍA:
- Exposicions verbals y col•loquis.
- Pràctica del massatge i tacte afectiu entre els i les participants, per poder elaborar experiències i reflexions.
- Altres propostes pràctiques per obtenir vivències, sensacions i reaccions.
- Visualització d’imatges
Per a més informació:
Mercedes Periñán: [email protected]
Carmen Revelles: [email protected]