Personal laboral. El 24 d’octubre, vaga: Si no els aturem, no s’aturaran!

COMITÈ INTERCENTRES DEL PERSONAL LABORAL DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT

VAGA general d’educació el 24 d’octubre
NO A LA REFORMA EDUCATIVA
NO A LES RETALLADES
La LOMCE, està passant pels darrers tràmits abans que el govern de Madrid l’aprovi definitivament.
Aquesta Llei representa una agressió envers la nostra llengua i la nostra cultura, ja que el 75 % dels continguts es decidiran des del Govern central. A més s’ha fet sense un anàlisi rigorós de les necessitats reals del Sistema Educatiu, sense debat i sense la participació activa de tota la Comunitat Educativa.
Inclou un concepte de qualitat definit exclusivament en funció dels resultats dels estudiants, oblidant altres paràmetres, com la inversió en educació i la supedita a les necessitats dels mercats, per tal de produir treballadors “submisos”, sense eines per defensar els seus drets i fomenta la competència en lloc de la cooperació.
Representa un atac a la participació democràtica dels centres en tant que els Consells Escolars passen a ser merament consultius. És una llei classista, segregadora i excloent.
A Catalunya el Govern està escanyant els serveis públics amb uns pressupostos i polítiques de retallades sense aturador. A més, ja ha anunciat que, en els propers pressupostos, tornarà a eliminar una paga extra a tota persona empleada pública, fent pagar als serveis públics i els seus treballadors/es els costos d’una crisi i d’un deute públic que en cap cas hem provocat.
A més en l’àmbit educatiu es segueix aprofundint en la pèrdua de llocs de treball de tots els sectors, en la manca de substitucions i en la reducció de sous.. Tot plegat obre la porta a la discrecionalitat, provoca una gran desorganització en els centres educatius i crea les condicions per deteriorar una educació de qualitat a l’escola pública.
Per tot això exigim:
–       Retirada de la LOMCE del parlament espanyol.
–       Aturada de l’aplicació de la LEC.
–      Pressupostos sense retallades: No a les retallades educatives i salarials
–       Per la recuperació de les condicions laborals i la defensa dels nostres llocs de treball.
–       Per la defensa de la immersió lingüística i de la llengua catalana.
CCOO                UGT                       USTEC                AMRC             JUNTS


Barcelona, 9 d’octubre de 2013




MANIFESTACIONS  
  • Barcelona     12:30 – Pl. Universitat fins Pla de Palau 
  • Girona           12:00 – Pl. de la Constitució
  • Lleida            18:00 – Serveis Territorials fins la Delegació del Govern
  • Tarragona    12:00 – Concentració: davant el Departament d’Ensenyament
  •                   18:00 – Manifestació: Pl. Imperial Tarraco fins Pl. de la Font
  • Tortosa        18:30 – Pl. de la Família fins Pl. de l’Ajuntament